Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styre serveren med ZRC-100 Fjernkontroll?


Evelen

Anbefalte innlegg

Ser Clas Ohlson har tilbud på denne, http://www.clasohlson.com/no/Z-Wave-Remotec-ZRC-100-fjernkontroll-/36-5767

Ser for meg det hadde vært greit å ha en fjernkontroll i stua for å styre det meste, å bruke mobiltelefonen er i praksis ikke så enkelt og greit som det gjerne høres ut.

 

Greia er, jeg har ikke et rent Z-wave oppsett, det meste av lys er f.eks MiLight.

Er det mulig å kommunisere direkte med server (I mitt tilfelle Domoticz) i stedenfor å gå direkte på enhetene med denne kontrollen?

Eventuelt noen som har erfaring med hvordan det virker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Evelen skrev:

Er det mulig å kommunisere direkte med server (I mitt tilfelle Domoticz) i stedenfor å gå direkte på enhetene med denne kontrollen?

Det tviler jeg på, den vil i utgangspunktet være en "secondary controller" i nettverket ditt (med mindre den må være primary, da vil du ikke ha den). Men da vil den kun kunne sende informasjon til noder i nettverket ditt, ikke gå veien via serveren. Så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Moskus skrev:

Det tviler jeg på, den vil i utgangspunktet være en "secondary controller" i nettverket ditt (med mindre den må være primary, da vil du ikke ha den). Men da vil den kun kunne sende informasjon til noder i nettverket ditt, ikke gå veien via serveren. Så vidt jeg vet.

 

Neida, dette vil fungere fint og du finner den tekniske manualen her.

 

Den kan inkluderes som sekundær kontroller og har støtte for 12 scene kommandoer (COMMAND_CLASS_SCENE_ACTIVATION).

 

Det vil da si at den kan sende opp til 12 forskjellige kommandoer (scene1, scene2, scene3 osv) til kontrolleren hvor Domoticz kan trigge en event per kommando. ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe helt annet enn et nettbret, men jeg synes Minimote fungerer veldig bra:

 

https://www.tronika.no/no/zwave-kontrollere/35-fjernkontroll-minimote.html?search_query=minimote&results=1

 

(Aeotec har ikke laget et bedre produkt.)

 

Da har du åtte scener du kan styre. Kort eller langt trykk på fire knapper.  Eneste aberet er at den ikke rapporterer gjenværende batteri til HS.

Inkludér den som her: http://board.homeseer.com/showthread.php?t=173235

(Jeg foretrekker metode 1.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.