Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Pi


gullfrode

Spørsmål

15 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Hadde vært perfekt. Hadde HC2 stående i lille boden hvor dagstanken for olje står, hvor sola står og steiker på ytterveggen om sommeren(ikke akkurat hver dag da). Tenkte å ikke ha så mye teknisk på det rommet. 

Siden jeg nå har sentralen i "snekkerbua", og jeg sliter med signal på et par røykvarslere, så trenger jeg en annen løsning.

Melder opp om fremgangsmåte i denne tråden, er vel ganske rett frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
2 timer siden, Blodstrupmoen skrev:

Vil ikke dette være en greiere løsning? Har selv ett slikt oppsett i garasjen.

 

Har du tilfeldigvis loggført temp/fukt i garasjen i vinter? Har egentlig mulighet til å dra en poe-kabel til garasjen. Kulde bør kanskje ikke være så stort problem til en Pi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 time siden, gullfrode skrev:

Har du tilfeldigvis loggført temp/fukt i garasjen i vinter? Har egentlig mulighet til å dra en poe-kabel til garasjen. Kulde bør kanskje ikke være så stort problem til en Pi?

Ja, har det meste i garasjen. Temp, fuktighet, CO2, Lysstyring, varmestyring, fuktighetstyring, kamera, portstatus, kjøring av port, wifi og z-wave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
17 minutter siden, gullfrode skrev:

Vært kaldt inni der i vinter?

Det er aldri under 6 grader i garasjen, og fuktigheten er stort sett alltid under 50%RH. på screenshoten over, er den 55%, men det er fordi jeg har dratt inn masse våt trykkimpregnert material vi holder på med nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Det kommer jo veldig ann på garasjen, varme, ventilasjon, beliggenhet osv.

 

Selv har jeg ingen ventilasjon og sinnsyk høy luftfuktighet (70% i boden bak parkeringsdelen akkurat nå). Hadde tilogmed minusgrader i parkeringsdelen en natt jeg glemte porten åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Et øyeblikk siden, Blodstrupmoen skrev:

Glemte porten?? har ikke du HA system som passer på slikt?

 

Tjaaa... har noe på gang :) Koblet opp en ESP8266 for å åpne å lukke porten, men mangler sensorer for å sjekke status osv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Den 4.4.2017 klokken 10.07, Blodstrupmoen skrev:

Vil ikke dette være en greiere løsning? Har selv ett slikt oppsett i garasjen.

 

UZB1 kom i posten i dag, rett frem å sette opp.

Bestiller meg en POEdings når de er på lager igjen til en pi og setter opp en i garasjen og. Ble plutselig mer stabilitet på nodes litt langt unna mor homeseer.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.