Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Aeon 6 in 1 motion


Snowman

Anbefalte innlegg

Here we go again.

Har 2 av disse en secure og en unsecure tilkoblet.

Den ene "secure" som går på batteri sluttet å rapportere alt annet en motion og tamper.

Batteri står til 100%

Byttet uansett batterier for å sjekke ut dette, men like langt.

Kun rapportere på motion og tamper.

Så da ble det pluttselig lite varme i romet da denne styrer hva jeg legger på av varmeeffekter i rommet.

Mitt spm er, er Aeotec sine produkter mye tull og tøys?

Fibaro har jo sine lyter de også, men dette er på toppen av at den er treg på å respondere på motion.

 

Any thoughts?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Snowman skrev:

Here we go again.

Har 2 av disse en secure og en unsecure tilkoblet.

Den ene "secure" som går på batteri sluttet å rapportere alt annet en motion og tamper.

Batteri står til 100%

Byttet uansett batterier for å sjekke ut dette, men like langt.

Kun rapportere på motion og tamper.

Så da ble det pluttselig lite varme i romet da denne styrer hva jeg legger på av varmeeffekter i rommet.

Mitt spm er, er Aeotec sine produkter mye tull og tøys?

Fibaro har jo sine lyter de også, men dette er på toppen av at den er treg på å respondere på motion.

 

Any thoughts?

 

 

Rart... Min har fungert stabilt siden jeg fikk den. Har du forsøkt å koble den til via USB? Hvordan har du satt assosiasjonene? Prøvd å inkludere unsecure?

Treghet er jo ofte relatert til enten dårlig z-wave dekning eller problemer med z-wave mesh og routing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Lazarus said:

Treghet er jo ofte relatert til enten dårlig z-wave dekning eller problemer med z-wave mesh og routing.

Vet mesh er sunn og god der.

Tregheten er fra jeg kommer inn til lyset blinker, så det er den lokale prosesseringen som er tregheten.

Fra blink til lys går på er max et sekund.

Vel skal ta full reset og forsikre meg om at den blir unsecure denne gangen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har av Aeotec ink 6 in 1 sensoren har fungert utmerket her også. Men jeg kjører den på usb strøm.

 

Er vel noe innstillinger som må settes egent når den skal kjøre på batteri mener jeg det sto noe om i manualen uten at jeg satt meg noe mer inn i det.

 

På Home Assistant må 6 in 1 sensoren settes opp med command options: binary sensor report og ikke Basic Set (default) ellers fungerer det ikke helt bra. Mulig det er noe samme på det du bruker?

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En update.

Full factory og ny join (unsecure)

Rapporterer med en gang, så er det slutt på annet en motion og tamper.

Så var det å knote opp en usb kable og endre parametere til m. power.

Da funker den tilsynelatende bra.

Mistenker egentlig hw feil i et eller annet punkt mellom batteri og prosseseringsenheten.

 

Takk for tips folkens, så får vi se hva support sier også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med aeotec er at de er trege på motion å sluker batteri.

Har ikke prøvd med usb strøm på de.

 

Fibaro sine øyne har bedre respons  på motion. men lux er dårlig.

Har gått over til fibaro av denne grunn. Er hovedsaklig bevegelse og temp jeg er ute etter.

Batteri tiden er noe HELT annet enn aeotec. Fibaro snakker vi år. Aeotec måneder.

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er lei nå. (det gjør familien også grunnet at det blir mørkt)

Den nye kommer opp som motion active.

Men den bruker ufattelig lang tid på å gå inactive. Snakker minst 10-15 minutter.

Samme "driver" samme settings som den fra Kjell.

Dette er nr 2 jeg får fra Clas Ohlson.

Den jeg kjøpte fra Kjell har ingen problemer.

Den fra Clas kommer i grå clas innpakning, den fra kjell kommer i Aeotec sin egen.

Kan det være b-vare som selges til Clas?

Begynner å lure.

 

Kan selvfølgelig endre regler så den ikke går mørkt, men det er å patche for en feil.

Liten Argh på begynnelsen av uka.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Snowman skrev:

Den nye kommer opp som motion active.

Men den bruker ufattelig lang tid på å gå inactive. Snakker minst 10-15 minutter.

Det er jo normalt en parameter-innstilling. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Snømannen laget tall og grafer. En som funker greit, og en som er på trynet.

Bathroom gjennomsnitt 742 sekunder, og Livingroom snitt på 66 sekunder

Begge samme firmware, begge unsecure join, begge med akkurat samme innstillinger.

Bathroom har klart å joine seg som battery mode selv med usb tilkoblet, og usb er valgt i settings.

Dog skulle dette ikke ha noe å si på rapportering på inactive slike jeg ser det.

 

 

 

Aeon.PNG

Aeon 2.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.