Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Wanscam i Netcam Studio


Rune L

Anbefalte innlegg

NetcamStudio kjører på Windows, men det finnes helt sikkert måter å gjøre det på med Linux også. Kamera-håndtering krever imidlertid litt ressurser, så det er ikke helt Pi-vennlig.

 

Bruke URL fra kameraet før, men nå bruker direkte Wanscam-oppsett i NetcamStudio. Her er config:

netcam.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.5.2016 klokken 11.14, Moskus skrev:

NetcamStudio kjører på Windows, men det finnes helt sikkert måter å gjøre det på med Linux også. Kamera-håndtering krever imidlertid litt ressurser, så det er ikke helt Pi-vennlig.

 

Bruke URL fra kameraet før, men nå bruker direkte Wanscam-oppsett i NetcamStudio. Her er config:

netcam.png

Har sett på en del IP-Camera men er det noe spesielle spesifikasjoner jeg skal se etter?

Kan alle typer Camera kobles til Netcam studio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke funnet noen jeg ikke får lagt til. Hvis alt annet feiler (altså at det ikke er ferdig oppsatt profil for det), finnes alltid muligheten på å legge inn direkte-URL'en til bilde-strømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei,

Jeg fikk akkurat et av disse kameraene i posten.

Måtte inn med en app for å få den satt opp og finner ingen måte å koble til kameraet med hverken HTTP eller RTSP...

Er kameraet defekt eller er det noe jeg har misforstått? fungerer greit via SRICAM appen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kobler kamera til nettet, appen finner kameraet automatisk.. men når jeg går på http://ip så kommer det bare connection refused... er oppegående i nettverk og ipkamera.. burde få dette til.. ?

 

Har forsøkt forskjellige kamera apper og alle feiler untatt offisiell SRICAM app...

Tror jeg skal reklamere på denne, bestilte via linken du la inn @Moskus.. virket den du bestilte slik som den skal..?

 

Har testet å resette enheten, oppdatere firmware via app. koble til et annet nettverk. skrudd av brannmur på både router og pc. både kablet og wifi... ?kjekt med utfordringer... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, GeneralVirus skrev:

Prøvde med en annen browser? Har ett kamera som kun funker med IE. Er den satt med med whitelist eller blacklist? Siden du får connection refused. Eller en annen port.

Har prøvd IE og chorme.

 

Den har muligens Whitelist eller blacklist, men jeg får ikke åpnet siden for å sjekk... lite instillinger i appen.

 

Har testet alle porter jeg kan tenke meg. ikke noe der, og @Moskus har en tilsvarende enhet som fungerer på port 80...

 

Jeg har også testet med forskjellige 12v adaptere i tilfelle den ikke fikk rett spenning... men det hjalp ikke heller.

 

53 minutter siden, GeneralVirus skrev:

Ja den har jeg sett. ikke noe til hjelp den heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyser diodene på kameraet i det dere plugger i 12 volten? Enten er mitt kamera DOA, eller defekt pga guttungen på 3 skulle hjelpe pappa å plugge i strømmen, så da dro han i ledningen så jeg mast det i kjøkkenbordet. Eller så er det fordi jeg brukte en 3com 12 volt trafo, den skulle levere 1000mA som den originale USA plugg trafoen. Men pluggen på den originale og 3com'en var litt forskjellig (så jeg etterpå). Pleier jo å stort sett å være om pluggen passer skal det gå fint. Det gir heller ikke de lydene det skal når en holder inne reset knappen. Skal se om jeg får tak i en overgang å få testet det med den medfølgende strømforsyningen. 

 

Uansett gysla kjekt siden jeg bestilte det 5 juni :-P syns jeg hadde ventet lenge nok nå ^^ 

på den lyse siden har jeg et reversed engineering prosjekt om den er fubar. Får lage meg en tråd til høsten med obduksjonsbilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skulle du sett (og ja, bildet er 320x180!):

mvAvxwR.png

 

... men ikke tale om jeg kommer inn noe sted for å konfigurere faenskapen. Det har tydeligvis skjedd noe med firmware engang, og jeg har hatt flaks med et av dem.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.6.2016 klokken 20.26, Moskus skrev:

Nei, skulle du sett (og ja, bildet er 320x180!):

mvAvxwR.png

 

... men ikke tale om jeg kommer inn noe sted for å konfigurere faenskapen. Det har tydeligvis skjedd noe med firmware engang, og jeg har hatt flaks med et av dem.

 

 

"Godt" det ikke bare var meg, fikk igjen 60% av pengene. Dersom du legger inn SriCam appen så kan du konfigurere via den... fungerer kun via RTSP protokollen...

fikk bedre oppløsning på onvif1 streamen... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.