Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Salg av HomeSeer


drdecibel

Anbefalte innlegg

HomeSeer kjører nå salg igjen og jeg vurdere å kjøpe dette til en RPi3.

 

Note: This version of HS3 supports up to 5 concurrently running Linux drivers (plug-ins)

Har denne begrensningen noe å si?

 

Burde jeg kjøre den på en annen type enhet? NUC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil ha begrensninger på antall plugins, så kjøp fullversjonen. Du kan installere den på en RPi også uten begrensninger, og flytte den til noe annet hvis det skulle være behov for å oppgradere. :) 

 

 

Men siden jeg er nysgjerrig: Hva henspeiler "Dr. Decibel" på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Moskus skrev:

Og inkluderer sikkert også nyere Z-wave håndteringsprogramvaren som er på trappene...

Hmm, du sier noe der...

 

3 minutter siden, Moskus skrev:

og så er det vel bare $50? Det var det før...

 

225 USD vs 300 USD nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Guahtdim skrev:

Den kan vel ikke være så vanskelig å få til?

Neida. Men noen må skrive den.

 

Problemet med RFlink er tolkingen vel ikke skjer i selve hardware-boksen. Plugin'en må tolke det. Og det er det som gjør det vanskelig.

 

Kan RFXtrx433 være et alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Moskus said:

Neida. Men noen må skrive den.

 

Problemet med RFlink er tolkingen vel ikke skjer i selve hardware-boksen. Plugin'en må tolke det. Og det er det som gjør det vanskelig.

Jepp, mulig det, men jeg kikket på koden til plugin for RFLink til andre systemer så slik sett er så er den delen greit dekket. Det jeg ser på som utfordring er å koble opp com-port/alternativt over nett(jeg kjører den selv på en RPi med Ser2Net). Den biten har jeg ikke gjort før. Men det er slik man lærer. 

 

Jeg må bare bytte bort kone og selge barna til godt formål slik at jeg får frigjort endel kodetid ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Guahtdim skrev:

Jepp, mulig det, men jeg kikket på koden til plugin for RFLink til andre systemer så slik sett er så er den delen greit dekket.

Hvis den finnes i .NET-format så er det jo nesten ferdig. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, den finnes ikke i .Net format, men det er snakk om å oversette ende tekst fra RFLink til korrekt kommandoer/tekst inn til HomeSeer. Det kan ikke være så veldig vanskelig. (Men jeg har tatt feil om slike ting før til tross for at dette er jobben min)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

Neida. Men noen må skrive den.

 

Problemet med RFLink er tolkingen vel ikke skjer i selve hardware-boksen. Plugin'en må tolke det. Og det er det som gjør det vanskelig.

 

Kan RFXtrx433 være et alternativ?

RFLink gjør tolkningen i enhetern og sender en string med protokoll, adresse og kommando til pc-en for prosessering, tror det er slik RFXtrx gjør det også.

 

Format på RFLink pakker:http://www.nemcon.nl/blog2/protref

 

 

Jeg har noe kode liggende for oppkobling av COM og string kommunikasjon i .NET dersom det er av interesse.

Har også arbeidet litt med RFLink bindingen til OpenHAB, spesifikt mot Milight.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lazarus skrev:

Jeg har noe kode liggende for oppkobling av COM og string kommunikasjon i .NET dersom det er av interesse.

Ja, det kan du banne på! :)

 

Jeg har god dekning på 433MHz via RFXCOM, men Milight mangler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.