Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alexa Calling & Messaging


Venin

Anbefalte innlegg

Nå er det mulig å sende meldinger og ringe via Echo! https://www.amazon.com/b?ie=UTF8&node=16713667011

 

Jeg har nettopp testet og det fungerer faktisk overraskende bra. Man kan spille inn meldinger med stemmen i appen på norsk, så blir det spilt av på Echo dersom man sier "Alexa, play messages". Man kan også skrive meldinger, men da må man naturligvis skrive dem på engelsk. Det fungerer også motsatt vei, men da bør man snakke engelsk ettersom Alexa prøver å tolke det man sier til tekst i appen.

 

Man trenger selvsagt ny versjon av appen. Android-versjon her: http://www.apkmonk.com/download-app/com.amazon.dee.app/2_com.amazon.dee.app_2017-05-09.apk/

 

 

Endret av Venin
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Moskus skrev:

... men det er via telefonen, ikke internett/SIP/tilsvarende?

Både samtale og meldinger går via Alexa-appen, så man kan ikke ringe til hvem som helst, nei. Men forstår jeg det rett, så fungerer det for alle så lenge man laster ned appen (uavhengig av om de har en Echo eller ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig er tabben for Alexa calling borte for meg i appen. Hos dere også? ?

 

Antar det er fordi jeg har satt location til UK og ikke USA. Ser det er andre som rapporterer om at det ikke fungerer i UK eller Canada.

Endret av Venin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.