Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Bruksområder for Fibaro Dimmer 2, samt flere brytere med en dimmer


haraldmm

Anbefalte innlegg

Like før jeg får elektriker på besøk for å rigge til kjeller og jeg må kjøpe inn litt utstyr og trenger noen råd. Jeg kommer til å ha noen uttak nær tak som skal kobles til lys. Til disse kjøper jeg inn Fibaro Dimmer 2.

 

Kan(/bør?) jeg også bruke Fibaro Dimmer 2 der jeg strengt tatt bare skal ha strøm på/av? Har planer om å bruke HUE strip fex noen steder og trenger da ikke dimming egentlig. Eller må(/bør?) jeg gå for Fibaro Single (eller Double) switch istedet?

 

Utfra tegninger jeg finner på Vesternet: http://www.vesternet.com/resources/application-notes/apnt-2… så holder det også med EN Fibaro Dimmer selv om jeg skal ha to eller flere fysiske steder hvor jeg skal dimme lyset fra (fex ETT lys, men tre forskjellige brytere: en ved to ulike soverom inn til kjellerstue og en bryter oppe ved topp av trapp). Vil jeg kunne ha S2-funksjonalitet på alle tre stedene i så fall 1f642.png:) eller bare direkte der selve dimmeren er plassert?

 

Har nå begynt å fylle en handlekurv hos Elektromportøren med z-wave greier 1f642.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes muligens et maks-antall, men det er nok mer enn 3. Så ja, du kan bruke 3 veggkontrollere til å styre samme dimmer. :) Det er også mulig å kable flere fysiske brytere til samme Fibaro, mener det står noe om det i manualen (kronevender, heter det vel?), hvis det var det du mente?

 

Jeg regner med du setter den bak lysbryter og ikke bak lyspunktet i taket (ble litt i tvil hva du mente). 

 

Ang der du ikke skal dimme - man kan sette Fibaro Dimmer 2 til ikke-dimmbar-modus, men vet ikke om det er "like bra" som en vanlig switch. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.