Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Rfxcom RFXLAN Transceiver


Fermate

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Fermate skrev:

Har en RFXLAN liggende.

Bedre at noen andre får den til en billig penge enn at den ligger ubrukt hos meg.

 

Kom med bud

For oss litt mer uvitende... Et dette en fullverdig erstatning av  RFXtrx433  bare med ethernet inteface?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt stø i de forskjellige firmware versjonene til RFXCom men jeg mener at du bruker den her og setter IP istedenfor COM port, og sånn sett så skulle protokoll støtten være den samme..

 

rfxlan.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lazarus skrev:

For oss litt mer uvitende... Et dette en fullverdig erstatning av  RFXtrx433  bare med ethernet inteface?

Det er ikke en RFXtrx433. Den støtter det mest standard utstyret; f.eks. Oregon Scientific-sensorer, Nexa-utstyr, etc. De støtter ikke nyere støttet utstyr, som f.eks. Rollertrol-motorer, soil-sensorer, og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en RFXtrx433. Den støtter det mest standard utstyret; f.eks. Oregon Scientific-sensorer, Nexa-utstyr, etc. De støtter ikke nyere støttet utstyr, som f.eks. Rollertrol-motorer, soil-sensorer, og slikt.

Med andre ord... dersom jeg skal erstatte min tellstick. Så bør det være med en rfxtrx433e?

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lazarus skrev:

Med andre ord... dersom jeg skal erstatte min tellstick. Så bør det være med en rfxtrx433e?

Ja, i det minste hvis du skal ha samme eller mer funksjonalitet. (Jeg har imidlertid faktisk funnet én ting som fungerer med Tellstick og ikke RFXtrx433; bryteren du sendte meg).

 

Jeg bruker også RFXLAN, har en på jobb og en i kjelleren, og de gjør fremdeles en utmerket jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hmm, etter jeg gikk over til HS er min RFlink gateway klar for å pensjoneres, siden det ikke er plugin tilgjengelig :-( , har en av disse tilsalgs enda? Finnes det en oversikt over hva som ikke er støttet på denne kontra rfxtrx'n? Er i hovedsak nexa strømbrytere jeg skal bruke, biltema temp målerene tror jeg jeg må erstatte anyway. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Moskus skrev:

Ja, det gjør den. Jeg har en RFXLAN på kontoret slik at jeg kan styre bordlampen og lese temperaturen... :P 

Betyr dette at jeg da kan f.eks sette den hos mine intenanende foreldre og via port åpninger og slikt slå av og på diverse? :P

11 timer siden, Fermate skrev:

Ja jeg har en slik om du vil ha den. Kom med et bud. Ja den støtter fint Nexa

Tja siden jeg ikke aner hva de har kostet, og om du fortsatt har 2 kan jeg by 500?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hr Kotelett skrev:

Betyr dette at jeg da kan f.eks sette den hos mine intenanende foreldre og via port åpninger og slikt slå av og på diverse? :P

wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==

Ja du må jo ha WAN IPen deres da, enten gjennom fast IP eller en eller annen DynDNS tjeneste.

 

8 timer siden, Hr Kotelett skrev:

 

Tja siden jeg ikke aner hva de har kostet, og om du fortsatt har 2 kan jeg by 500?

 

500 Høres OK ut. Hente Lillestrøm/Oslo eller sende i Posten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.