GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor langt nord, og her har vi midnattsol nÄ.

Homeseer har styrt utelysene mine perfekt gjennom vinteren (fra desember), men nÄ tuller den litt.

HS pÄstÄr at det er sunrise kl 11:13 og sunset kl 13:48

Noen som vet hvorfor det er slik?

Legge til en dato-betingelse i eventet som styrer lysene kanskje? Andre tips?

-Andreas

Skrevet
7 timer siden, Andreas skrev:

Noen som vet hvorfor det er slik?

Det virker rart, for sunrise/sunset blir beregnet kun ut fra posisjonen din. Hva har du valgt under Setup -> Location?

Skrevet
StÄr til manuell og

69.75 og -19

Det er vel ute i havet mellom GrÞnland og Island et sted? PrÞv positiv 19, sÄ er du i Norge [emoji106]

Skrevet (endret)

Jeg har samme problemet i Telldus Live! (som desverre styrer utelysene mine).

Min forelĂžpige workaround er Ă„ deaktivere eventen som styrer utelysene. Ikke den beste lĂžsningen men det fungerer :)

Telldus rapporterer forresten sol ned 00:40 i dag og sol opp 01:04 i TromsĂž.

EDIT: Problemet mitt er vel heller at Telldus ikke er noe bra greier, for den klarer Ă„ tulle opp alt selv om tidene er korrekte :P

Endret av xibriz
Skrevet
5 timer siden, Hilmar skrev:

Det er vel ute i havet mellom GrÞnland og Island et sted? PrÞv positiv 19, sÄ er du i Norge emoji106.png

5 timer siden, ZoRaC skrev:

PrÞv 19, i stedet for -19. 

Negative verdier er riktig, for HomeSeer (som er et program med stĂžrst brukergruppe i US) har idiotisk nok speilvendt aksene...

• Like 1
Skrevet

SĂ„ da er mine innstillinger korrekte?

Hva er det da som gjÞr at den ikke forstÄr sunrise og sunset? 

Noen tips til lĂžsning, evt workaround?

Skrevet

Kun en workaround, og gjÞr ingenting med HomeSeers angivelse av sunrise/sunset, men du fÄr noe annet pÄ kjÞpet:

Da kan du enten bruke Lux>0 som "solen er oppe" (Lux vil alltid vÊre over > 0 nÄr solen er oppe og 0 nÄr solen er nede), eller du kan rett og slett bruke solens hÞyde i grader dersom du vil gjjÞre det mer nÞayktig og vente til «nautisk skumring», «astronomisk skumring« eller «natt» fÞr du setter pÄ utelysene.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sunset#/media/File:Twilight_subcategories.svg

• Like 2
Skrevet
5 timer siden, Moskus skrev:

Negative verdier er riktig, for HomeSeer (som er et program med stĂžrst brukergruppe i US) har idiotisk nok speilvendt aksene...

JasÄmenn! Jeg la inn negativ verdi og nÄ stemmer soloppgang/nedgang.

Jeg har fÄtt med meg at de der borte fortsatt bruker tommestokk og twitrer tÞv, men at de ogsÄ har klussa med globusen er nytt for meg.

• Like 3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.