Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvordan kontrollere min Finlux TV?


Evelen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en FIN65PREMBK koblet til nettverket, og jeg kan pinge den.
Jeg kan også kontrollere den med dette programmet:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.finlux.SmartRemote

Men målet er å kontrollere den selv, via Domoticz, men sliter med å få noe å gå ut i fra fra Finlux, som vist i vedlagt chat.
 

 

Men jeg vil tro det teknisk mulig må være mulig å finne en måte.

Noen som vet? eventuelt, kan jeg fange opp adresser som sendes via nettverket mot TV-en?

Sitat

<support personen>
Customer support

<meg>
Hello, I have a FIN65PREMBK and see the items are controlled via Android app "Finlux Smart Remote" but I wondered if it was possible to control without this app, I have a hjemmeautoamsjonssystem (domoticz.com) I want to control your TV with, by example, call on URLs, JSON or similar, you have no such addresses that can be used?
Chat started
<support personen> joined the chat
<support personen>
Good morning
I'm afraid you would need to use the Finlux Smart Centre app only
<meg>
okey, are you sure there are not any other ways? (Application has to function in a way that one well may implement the second system)
<support personen>
As it's not one of our models that we directly sell then I couldn't be 100% sure. I would advise you to speak to the retailer, however with the models we sell, we only advise to use the Finlux Smart Centre app
<meg>
okay, thanks anyway
<support personen>
No problem
Is there anything else I can help you with?
<meg>
nop
<support personen>
Okay, have a lovely day :)
I hope I have been helpful today. The chat will automatically close in 60 seconds unless you have another question. Thank you for chatting and enjoy the rest of your day.

Type your message here
supportOptions•Hi, <meg>

Har også spurt her: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=28&p=87479#p87479

 

Eventuelt noe bedre kontaktledd i Finlux? Er kanskje bare det at de på 1. linje ikke vet svaret og gjerne ikke gidder bruke ressurser på å ta en så uviktig sak videre.

Endret av Evelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Evelen skrev:

Men jeg vil tro det teknisk mulig må være mulig å finne en måte.

Det er det jo selvfølgelig, men det kan bli meget teknisk.

 

Du kan sniffe opp trafikken mellom app'en og TVen din (enklest hvis TVen er koblet til via kabel) med Wireshark. Men det er et stykke fra definisjonen på "enkelt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på chat support vet neppe svaret på slikt, har du prøvd å sende de en mail? Ellers så har du Wireshark, men det tar litt tid hvis man ikke har brukt det før.

 

Enkleste er nok å kjøpe deg en Harmony hub, da får du også skrudd på tven, noe jeg så du ikke får med Finlux appen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Samsung TVer (min iallefall) lar seg heller ikke skru på via app. Nettverkskortet lytter ikke på trafikk i standby.

Dette skal visst kunne løses med en bryter, TVen skal lytte i 30 sekunder etter at den får strøm. Jeg har ikke testet dette, men det kan jo hende at Finlux gjør det på samme måte..

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
3 minutes ago, Evelen said:

Har dessverre ikke en forsterker som støtter dette, og jeg måtte vel på en måte styrt forsterkeren i så fall igjen.

 

 

I see.

 

Ikke helt kjent med den applikasjonen du vil bruke, men om du kan sende kommandoer fra appen til en IP, så kan du bruke iTach fra Global Cache. http://www.globalcache.com/products/itach/models2/

Bruker selv WiFi til RS232 for å styre subwoofer.

 

Produktet føres av Leteng.no i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appen kan sende direkt til TV, appen er eneste mulighet for å styre TV-en via nettverks som er alment kjent, jeg kan derfor på ingen god måte integere den i hjemmeautomasjonen.

 

Vet ikke helt om jeg er på villspor, 

men på nest siste side her skriver Cabot (Som har laget Smartremote appen) om wireshark: http://www.cabot.co.uk/resources/technical-papers-library/ci-technical-paper/at_download/Cabot CI- Technical Paper.pdf
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg tatt et kurs i Wireshark og skjønner litt mer hvordan man bruker det osv, så da er det bare å sette i gang :)

Nå finner jeg ikke TV-en, her AndyOS.

 

Prøvde så på mobilen og lastet ned appen, fant den ikke der heller . .... hmmm.. den er online, kanskje det er en ny versjon av appen som ikke støtter gammel TV?

Vel, skal i noe bursdag dessverre, så får se på det siden.

Uten navn.png

 

Funnet en XML fil da....

http://192.168.1.172:56792/dd.xml

 

This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below.
<root xmlns="urn:schemas-upnp-org:device-1-0" xmlns:r="urn:restful-tv-org:schemas:upnp-dd">
<specVersion>
<major>1</major>
<minor>0</minor>
</specVersion>
<device>
<deviceType>urn:schemas-upnp-org:device:tvdevice:1</deviceType>
<friendlyName>FINLUX_00:09:DF:D7:EB:48</friendlyName>
<manufacturer></manufacturer>
<modelName>MB98_FINLUX</modelName>
<UDN>uuid:13d4ae87-88ed-181a-8000-0009DFD7EB48</UDN>
</device>
<locale>
<name>FINLUX</name>
<is_3D_active>0</is_3D_active>
<browser_type>1</browser_type>
<tv_version>MB98</tv_version>
<software_version>003918</software_version>
<mac>00:09:DF:D7:EB:48</mac>
</locale>
</root>

 

Endret av Evelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har da fått logget trafikken ved av og på kommando, men har ikke lykkes å tolke den på noen måte

vstlsrv.com er dog en adresse jeg finner i trafikken, googlet meg til tilgang til en ftp: (sikkert relativt urelevant men)

ftp://vstlsrv.com/
usr: 17MB97
pwd: bm6483.45

 

Kan også virke som denne fila brukes til å sjekke et eller anna: http://vstlsrv.com/check/1024kb.txt

 

Noen som kunne tenke seg å prøve analysere trafikken min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hmm... Kan se ut til at du har logget pakkene bare én vei?

I f.eks "ok.pcapng", så kommer det en "HTTP/1.1 200 OK" fra 192.168.1.172, port 56791, men jeg ser ingen pakker som går TIL den IPen og porten. Jeg hadde forventet at den først hadde sendt en pakke TIL TVen på den porten og så hadde du fått "HTTP/1.1 200 OK" som respons...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 4.12.2016 klokken 21.18, ZoRaC skrev:

Hmm... Kan se ut til at du har logget pakkene bare én vei?

I f.eks "ok.pcapng", så kommer det en "HTTP/1.1 200 OK" fra 192.168.1.172, port 56791, men jeg ser ingen pakker som går TIL den IPen og porten. Jeg hadde forventet at den først hadde sendt en pakke TIL TVen på den porten og så hadde du fått "HTTP/1.1 200 OK" som respons...

Dette skal være begge veier, lånte en slik av en kollega og tappet uten noe som helst capture filter:

https://greatscottgadgets.com/throwingstar/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Evelen skrev:

Dette skal være begge veier, lånte en slik av en kollega og tappet uten noe som helst capture filter:

https://greatscottgadgets.com/throwingstar/

 

 

Koblet du til begge portene?

 

fra https://greatscottgadgets.com/throwingstar/

Sitat

Use Ethernet cables to connect the Throwing Star LAN Tap (J1 and J2) in line with a target network to be monitored.

Use Ethernet cables to connect one or both of the monitoring ports (J3 and J4) to ports on one or two monitoring stations. Each port monitors traffic in one direction only.

Use your favorite software (e.g., tcpdump or Wireshark) on the monitoring station(s) to capture network traffic.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Evelen skrev:

hmmm. Nop, så det er derfor det er to porter, det var jo veldig upraktisk. Så da trenger jeg to PC-er, eventuelt to ethernet interface til å hente trafikk samtidig.

Vel, jeg skal få lånt den igjen når jeg har muligheten :)

Jepp. Jeg foretrekker aktive metoder slik som en sniffing port på swithc/router. eller eventuelt en router som kan sniffe selv(som jeg selvfølgelig har flere av).

 

Legg ut ny datapakke når du har den, så kan jeg se om jeg får noe nyttig ut av den, har noe erfaring med sniffing... Selv om det er noen år siden jeg sist hadde behov for det. ?

 

Hvis du befinner deg i Stavangerområdet, så kan jeg låne deg en router, ferdig satt opp til å sniffe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.