Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Temperatur graf


Archos

Anbefalte innlegg

Bare hyggelig. Jeg synes fremdeles det er litt rart at dette, som er relativt enkelt teknisk sett, ikke er innebygget. Men det er jo som nevnt enkelt å gjøre noe med (noe som igjen er styrken til HomeSeer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
  • 1 år senere...

Tar opp igjen denne tråden.

 

Jeg prøvde meg på den billige varianten men har Failet da jeg har fått lagt den inn i serveren min (Windows laptop med Z-Wave og 433mhz interfase)

Jeg får opp grafene og programmet går i bakgrunnen men jeg vet ikke hvordan jeg får brukt det. I tillegg så kommer jeg ikke inn på setupsiden til selve pluginnen (10.10.10.10/Jon00dbsetup.asp ) så har nok gjort noe feil i presessen som er litt over the edge for meg. Så nå lurer jeg på hvordan jeg får fjernet den. Noen som har noen tips eller erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon00 grafene er vel styrt av .ini filer som det meste annet fra han.

Jeg synes det var helt "mongo" å sette opp, så jeg gikk for devicehistory. Veldig enkelt, bare setter opp hvilke devicer du vil ha grafer på, og vips.

De lagres også som bilder slik at du kan legge til i HST.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det finnes en tekstfil, XML, eller noe greitt lesbart, da jeg kan se om det går greitt å tilpasse for mitt chart.

Det må foreligge historiske sensorverdier og faste opplysninger for sensor, (id, navn).:

Bygget over TpChart, Eksempel her:

Demo.jpg

 

Endret av arneolav
Gratis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.