Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homerseer HS3 Pro vs Futurehome


Atle-ETS

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Squirrel skrev:

Jeg vet ikke om du har mest problemer med fibaro sensor (øyet) eller aeotec multisensor.

Jeg hadde iallefall problemer med opp til 10 sekunders forsinkelse med aeotec multisensor. Men så satte jeg parameter 5 til 2 (default: 1), og etter dette ble forsinkelsen tilnærmet helt borte!

 

Endelig!! Jeg kan bekrefte at ved å sette 2 i parameter 5, så er forsinkelse tilnærmet borte, nå snakker vi, 1-2 sekund.

Jippi, nå kan jeg fokusere på andre ting enn å teste bevegelse. Fordelen er jo at det blir litt trimm ?

 

Tusen takk for hjelpen Squirrel, nå trenger jeg ikke å bruke all fritiden til å feilsøke på Homeseer, men heller på ungene i stedenfor ?

 

Lurer på om det finnes en parameter til Fibaro sitt øye også man kan endre som gjør at det reagerer raskere.

Endret av Atle-ETS
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Atle-ETS said:

 

Endelig!! Jeg kan bekrefte at ved å sette 2 i parameter 5, så er forsinkelse tilnærmet borte, nå snakker vi, 1-2 sekund.

Jippi, nå kan jeg fokusere på andre ting enn å teste bevegelse. Fordelen er jo at det blir litt trimm 1f600.png

 

Tusen takk for hjelpen Squirrel, nå trenger jeg ikke å bruke all fritiden til å feilsøke på Homeseer, men heller på ungene i stedenfor 1f600.png

 

Lurer på om det finnes en parameter til Fibaro sitt øye også man kan endre som gjør at det reagerer raskere.

 

Bra at det virket! :) Husker jeg var rimelig lettet selv, da jeg fikk det til å fungere! :D

Usikker på om det fins til fibaro sitt øye, men valget mitt falt på aeotec da jeg ville ha muligheten til å kjøre dem på usb-strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du får noe ut av disse?

Det første er cut&paste fra user manual.

Linken hjelper oss som ikke forstår et pøkk av hva manualen sier.

 

5 (0x05) Which command would be sent when the motion sensor triggered.

1 = send Basic Set CC.

2 = send Sensor Binary Report CC.

 

https://github.com/OpenZWave/open-zwave/wiki/Basic-Command-Class

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, OK. Jeg kan ikke forskjellen mellom de to, men "Binary Report" er stort sett best.

 

Dette er jo slikt som muligens FutureHome gjøre automatisk når du legger en slik dings til sitt nettverk. Mens med HomeSeer og andre mer konfigurerbare løsninger så har man valget, med ulempen at man må velge. Det er ikke alltid lett når man ikke vet hva man velger mellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Moskus skrev:

Ah, OK. Jeg kan ikke forskjellen mellom de to, men "Binary Report" er stort sett best.

 

Dette er jo slikt som muligens FutureHome gjøre automatisk når du legger en slik dings til sitt nettverk. Mens med HomeSeer og andre mer konfigurerbare løsninger så har man valget, med ulempen at man må velge. Det er ikke alltid lett når man ikke vet hva man velger mellom...

 

Er vel mye av grunnen til at Futurehome bruker lang tid på implementere nye produkter til deres system. De skal teste alt grundig først. Jeg har etterspurt en trådløs bryter til Futurehome så langt tilbake som i vår, enda har de ikke kommet med en bryter. Har hørt rykter om at ønsker å bruke Smartly sine brytere, da de har strøm, og man slipper batteri bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Moskus skrev:

Mulig, men de er vanskelige å få fatt og og dyre å kjøpe...

 

Ja, de er fryktelig dyre. Men jobber man i elektriker bransjen er det ikke noe problem å få tak i. Elektroskandia  som grossist selger de.

Men jeg er ikke imponert over bygge kvaliteten på de. Har montert noen av de bryterene som elektriker, men syns det mangler mye på kvalitet her, med mindre de har kommet med ny utgave. Vet de snakket om det, da de som jeg monterte krevde hele plassen i en veggboks, og det var lite plass for kobling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.