Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alexa i Local Mode ?


Fermate

Anbefalte innlegg

Hva er status på å slippe å si "Tell Homeseer.." og allikevel kjøre andre kommandoer enn ON OFF og Dim?

Var det ikke noe greier med "Local Mode". -Noe med at en da ikke kunne bruke Alexa til noe annet (som å google ting)

 

Og var er status på å få vite hvilken DOT som har blitt snakket til?

Slik at en kan si "Turn on the light" og HS vet hvilket rom du mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, mk1 black limited skrev:

Første spm ditt: Dette kan du gjøre vha HS smarthouse skill?


Ja jeg vet at jeg kan gjøre ON OFF og DIM med den, men jeg ønsker å gjøre Jon00 kommandoer UTEN å si "Tell Homeseer.."

Ingen triks for det?

Skrive sin egen skill eller noe?

(Det er ikke så viktig for meg om alt annet Alexa kan gjøre blokkeres for jeg kan alltids spørre Google home og spille musikken over Squeexeboxene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei "Tell homeseer" fordi dama husker aldri (ikke jeg heller bestandig) hvilke kommandoer skal skal ha det og ikke,

 

Så jeg går nå over og lager virtuelle devicer på alt som kan gjøres og få en brukbar syntaks.

(Bytter ut "Tell Homesser to put the house in Nightmode" med "Turn on nightmode" osv)

 

Hva gjør dere for å få to alternative kommandoer på samme device?

Turn ON kitchen TV

Turn ON kitchen Television

 

2 virtuelle devicer og samme trigger?

Det er ikke sånn "Jon00 pipe syntaks i "Voice Command" feltet i HS?

Turn ON kitchen TV | Turn ON kitchen Television

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mk1 black limited skrev:

Ehm..Mulig jeg misforstår deg nå, men med Homeseer skill'en under Smart Home på alexa.amazon.com (ikke den vanlige skillen under Skills) trenger du ikke si Tell Homeseer.... ?

 

Nei jeg tror ikke du gjør det, men den skillen kan bare ta ON OFF OG DIM

Jeg trenger OPEN CLOSE INCREASE DECREASE ASK osv

 

Jeg kjører begge skillene i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG har forstått det sånn:

Skill "HomeSeer (DevUS)" gjør at du kan si "Alexa turn on <device>

Den krever at du gjør en "Alexa discover my devices" og tar bare ON OFF og DIM kommandoer.

Den kan ikke kjøre Eventer og ikke mate Jon00 Helperen som gir fulle dialog muligheter med nye spørsmål og svar

 

Skill "HomeSeer Home Automation Skill" aktiveres dersom du sier "Alexa Tell Homeseer to.." Eller Alexa Ask Homeseer.."

Disse kommandoene kan starte Events eller (Enda bedre) mates til Jon00 helperen.

 

Si endelig ifra om jeg har bommet her !

(Skulle virkelig ønske det :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, clue9 skrev:

Lag virtuell device og la scriot trigge på den devicen. Så nightmode on vil ba gjøre akkurat det. Så kjører event pga endret status på devicen. Vipps

 

Ja jeg sitter akkurat og gjør det:

 

41 minutter siden, Fermate skrev:

Så jeg går nå over og lager virtuelle devicer på alt som kan gjøres og få en brukbar syntaks.

(Bytter ut "Tell Homesser to put the house in Nightmode" med "Turn on nightmode" osv)

 

Men det funker ikke med:

"Alexa, Tell Homeseer to Open carport Door"

eller

"Alexa, Tell homeseer to increase living room temperature"

og slett ikke med

"Alexa, Ask Homeseer living room temperature"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg sjekket kunne man ikke bruke Alexa til å lese av temperatursensorer, har det endret seg?

 

Når jeg integrerte Alexa med OpenHAB i Februar i år så kunne man ikke spørre om temperaturer fra sensorer, kun sette temperaturer på termostater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, xibriz skrev:

Sist jeg sjekket kunne man ikke bruke Alexa til å lese av temperatursensorer, har det endret seg?

Det er strengt tatt sant, men en smarting i HS-samfunnet har laget et script som gjør at du kan stille vilkårlige spørsmål og få HS til å svare på dem. 

 

Jeg har brukt det til dette:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Moskus skrev:

Det er strengt tatt sant, men en smarting i HS-samfunnet har laget et script som gjør at du kan stille vilkårlige spørsmål og få HS til å svare på dem.

 

Jeg tenkte litt på dette under gåturen til jobb i dag... er det slik at man lager en virtuell termostat som oppdateres av en temp.sensor?

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, xibriz skrev:

Jeg tenkte litt på dette under gåturen til jobb i dag... er det slik at man lager en virtuell termostat som oppdateres av en temp.sensor?

Jeg vet ikke om spørsmålet har relevans til den setningen du siterer... ?

Du kan klart lage en virtuell termostat, men du trenger ikke? Hva skal du oppnå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få Alexa til å lese opp en verdi (termostat eller noe annet) baserer seg på at Kommandoen

Alexa, Ask Homeseer

også sendes til HS plugin'en på samme måte som

Alexa, tell Homeseer 

 

Så er en nødt til å bruke Jon00 sin plugin (script) til å lese av en verdi og sende den tilbake til Alexa.

 

Dersom setningen som sendes tilbake til Alexa inneholder et spørsmålstegn vil Alexa vente på et nytt svar osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.