Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Olje- og energiminister Terje Søviknes forsvarer AMS-målere


Moskus

Anbefalte innlegg

http://enerwe.no/kraft/smarte-strommalere-til-alle/

 

Deler av dette er jo gode nyheter for oss: Det forutsetter smarthus, og mer smarthus enn hva man får til med Hue, Homekit og Trådfri alene.

 

Men jeg lurer på om han tror på sånt som dette selv:

Sitat

Kostnadene knyttet til de nye målerne skal dekkes av nettselskapene. Det betyr høyere nettleie for deg og meg.
Samtidig vil de nye målerne legge til rette for reduserte kostnader over tid hos nettselskapene, noe som på sikt betyr lavere nettleie for kundene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, de vil vel få bedre tilbakekobling for reguleringen av kildene? Hvis de kan jobbe med bedre predisksjoner på når pådraget må opp er det kanskje mindre påkjenning for systemene enn å reagere på etterskudd?

 

Kjenner overhodet ikke systemene her, men jeg skulle tro at med mer info om hva som  kreves når, gjør at man kan kjøre systemet bedre og få mindre vedlikehold som resultat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som tviler på at effektledd tariff for alle kommer?

Når alle målerene er installert så: Zmakk! Der kommer avgiften.

Da blir nok min elbil byttet ut til bensinbil igjen. Lading på hytta kommer da til å pushe strømregningen der i taket!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.