Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Loh Electronics og momsberegning


AldriFerdig

Spørsmål

Hei

 

Er helt fersk på området, men har benyttet november til å kjøpe HomeSeer Pro med 50% rabatt (takk for tipset). Innledningsvis har jeg tenkt å sette opp en rekke temperatursensorer (ca 20, stort hus), benytte IKEA Trådfri (siden jeg allerede har litt av dem, men er svært misfornøyd med bevegelsessensoren og styringsmuligheter) og eksperimentere med litt Z-Wave. Siden jeg har jobbet med IT i over 30 år så er jeg ikke bekymret for om jeg får til det tekniske. 

 

Basert på lesing av forumene her så har jeg satt opp en handleliste hos Loh Electronics. 

Spørsmålet mitt er hvordan de håndterer moms. Jeg kan godt betale den, men helst ikke to ganger. ;-) Prisene på hele handlelisten varierer, og virker som om det er med og uten moms avhengig av hvor jeg er i prosessen. Når kredittkort skulle oppgis var det med moms, men rett før uten moms.

 

Hvis Loh krever inn norsk mva. så er det greit. Hvis de krever inn svensk mva, og jeg må betale norsk i tillegg så er det ikke like greit. ;-)

 

Er det noen som med sikkerhet kan si hvordan det fungerer å handle fra dem?

 

PS! For de som måtte være interessert så er handlelisten nedenfor. :-)

Trådlös temp/luftfukt för inne/utomhusbruk    x 21          76:-
RFXtrx433E USB transceiver x 1 677:-
Ground plane antenn för Tellstick Net/ZNet (433Mhz) med SMA-hane x 1 269:-
Z-Wave USB Stick x 1 194:-
Aeon labs Minimote white x 1 337:-
Aeon Labs Multisensor 6 - GEN5 x 4 407:-
Fibaro Smoke Detector x 2 407:-
Danfoss Z-Wave Radiator Thermostat (LC-13) x 2 420:-
Range Extender 6 - GEN5 x 2 244:-

 

PS2! Takk for et supernyttig forum. Når jeg fant det var det lett å bestemme seg for HomeSeer og temperatursensor-løsning.

 

mvh

Ole

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Kan du ha 21 stk av temperatur sensoren opp mot Rfxtrx433 og homeseer? Noen leverandører har gjerne 10 forskjellige adresser, mens andre bare har 3. Men har ikke hørt om noen som opererer på opp til 21 stykker. Men jeg har ikke hørt om alle så kan være jeg tar feil opp mot de der ^^

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Glimrende spørsmål. TAKK!

 

Jeg er usikker på hvorfor jeg trodde det, og nå tror jeg det selvsagt ikke lengre.

Er det noen som vet hvor mange man kan ha?

Jeg likte disse siden noen hadde skrevet at de fungerte bra, hadde god sender og så er de jo rimelige. Når man skal ha 21 så blir det jo litt penger av det.

Hva er alternativet?

 

Jeg må innrømme at jeg baserte meg mye på ditt innlegg https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/112-temperatursensor-erfaringstråd/?tab=comments#comment-2057, men der står det ikke (som jeg ser) maks antall.

 

Du nevnte en annen Viking-sensor, http://www.lohelectronics.se/black-friday-to-cyber-monday/tradlos-termometer-for-inne-utomhusbruk.html, som også er akseptabel (pris). Har disse uavhengige kanaler?

 

Det er en stor fordel, for 15 av sensorene i alle fall, at de også viser temperatur på et display.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.