Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Koble LED-stripe


ZoRaC

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne billige stripa, som jeg tenkte bruke med en Fibaro RGBW:

https://www.elektroimportoren.no/led-strip-varmhvit-kaldhvit-5m-ip20-ir/89680/Product.html

 

2 spørsmål:

1. Siden den er IP20, bør jeg la være å

montere den over platetoppen pga dampen?

2. Den har tilkoblingene R, G, B og +. Skal jeg da bare koble den som en vanlig RGB-stripe og se hvilke kanaler som går til kald og varm? Eller er det en enklere måte å gjøre det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ZoRaC skrev:

2. Den har tilkoblingene R, G, B og +. Skal jeg da bare koble den som en vanlig RGB-stripe og se hvilke kanaler som går til kald og varm? Eller er det en enklere måte å gjøre det på?

 

Funket som bare det. :)

01DFC02E-C13E-4A5F-AE82-26D8545CB041.thumb.jpeg.a07dfd7d46088f41bd5b38465443dbf1.jpeg

 

Rød=kald

Blå=varm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Hvis alle andre har så mange LED-striper, burde ikke noen ha svar på spørsmål 1? ;) 

 Da prøver jeg meg.

1. Det er så lav spenning så det går nok fint. Har noen helt eksponerte cob leds over platetoppen. De er jo varme så det kondenserer ikke noe særlig på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, ZoRaC skrev:

 

Hvis alle andre har så mange LED-striper, burde ikke noen ha svar på spørsmål 1? ;) 

Okay...

 

Hvis de ikke har coating i en eller annen form så hadde jeg kjøpt noen som hadde det. Ellers blir det et helvete å holde rent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Okay...
 
Hvis de ikke har coating i en eller annen form så hadde jeg kjøpt noen som hadde det. Ellers blir det et helvete å holde rent...
Hva med å kjøpe en meter med blank krympestrømpe? Er vel bare renhold som er problemet.og det løser du o!m du setter på krympestrømpe

Sent fra min Lenovo TB3-710F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monter dem ialfall i en aluminiumskanal. De trenger litt hjelp til å fordele varmen. Om du ser puntklysene er jo litt avhengig av hvorvidt du ser lysstripa eller om du bare ser det reflekterte lyset.

 

Striper med coating har et belegg som suger dritt og ikke er lett å gjøre rent. Det er noe kliss som er påført dem (silikon?) En hard plast overflate som f.eks. den i linken over er lettere å holde ren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Einar skrev:

triper med coating har et belegg som suger dritt og ikke er lett å gjøre rent. Det er noe kliss som er påført dem (silikon?) En hard plast overflate som f.eks. den i linken over er lettere å holde ren.

Pøh! Iallfall lettere enn uten coating! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh! Iallfall lettere enn uten coating! [emoji6] 
Bilder[emoji23][emoji16] gjerne av installasjon og resultatet.

Fikk melding om ankommet pakke i dag,gleder meg til å komme hjem.montert 32m led stripe i stua,14.6w pr m.

Sent fra min Lenovo TB3-710F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.