Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Z-Wave devicer fra domoticz til SmartThings


Osteduden

Spørsmål

Hei,

 

Har fått meg SmartThings og ønsker å sette opp mine devicer på denne.

Har tidligere brukt / parret dem med Domoticz og sliter nå med å parre dem til SmartThings.

 

Jeg kommer ikke inn på Domoticz (den mener jeg har feil passord)

Hvordan får jeg resettet Fibaro motion sensor, Dimmer 2 og diverse dør sensorer?

finner ikke noe i Fibaro manualen som kan hjelpe meg så lenge jeg ikke har tilgang til Domoticz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 1

Som regle så holde det at du kjører en exclude på smartthings og trippelklikker på eneheten.

Da vil de aller fleste z-wave enheter nullstille seg.

Så kan du kjøre en include etterpå.

Hender til tider man må gjøre det med brand new enehter også.

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Du trenger ikke tilgang til Domoticz. Du kan koble dem fra et nettverk fra et hvilket som helst annen controller. :)

 

Bare finn "Remove or Exclude" for Z-wave utstyr i SmartThings, og gjør det som skal gjøres på noden (f.eks. Dimmer 2 skal trippeltklikkes på bryter 1 eller B). Deretter kan du inkludere dem i SmartThings.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

mmh, fant ikke noe removal mode i SmartThings. Ente opp med å resette Domoticz. Fikk logget på der og valgte "delete" på alle z-wave enhetene mine i node listen. det er bare z-wave usb controller igjen. men sliter fortsatt med å parre både Fibaro motion sensor, Dimmer 2 og diverse dør sensorer. ingen dukker opp på SmartThings hubben.

Finnes det en annen removal mode i Domoticz?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
10 timer siden, Osteduden skrev:

Fikk logget på der og valgte "delete" på alle z-wave enhetene mine i node listen. det er bare z-wave usb controller igjen. men sliter fortsatt med å parre både Fibaro motion sensor, Dimmer 2 og diverse dør sensorer.

Det er fordi du bare har slettet nodene fra Domoticz. Nodene selv tror fremdeles de er i et nettverk. Derfor må du kjøre node removal, eller resette dem helt til fabrikkinnstillinger (prosedyren står i manualen, husker det ikke i farten).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

takk for input.

Problemet er at ikke alle enheter har en reset funksjon oppført i manualen.

har endelig funnet ut hvor man finner exlusion mode i smartthings. prøver dette i ettermiddag.

1.Open App,tap Hub is Online
2. Scroll down to z-wave utilities > general device exclusion

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.