Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Temperaturmåler med ekstern sensor som støttes av rfxtrx433


Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Hilmar skrev:

Den fra Clas har en tendens til å plutselig vise høye temperaturer (har 3 stk), derfor egner den seg dårlig i automasjonsregler

 

Jeg har også 3 stk, men hadde ikke merket noe sånt. Sjekket «Device History» på den ene ett år tilbake - har visst vært både -47,9 og +47,9... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, PerH skrev:

Den hadde på sitt beste en rekkevidde på 25cm før den ble stille.. :\

 

Mine har god rekkevidde og god batteritid (ikke byttet enda etter 1,5 år). :) De feilmålingene er kanskje så sjeldne/kortvarig at det ikke har noe å si for termostatstyring...?

 

Har uansett bestilt nye Xiaomi temp/fukt-sensorer nå, men de er ZigBee og har ikke ekstern probe, så vil nok uansett ikke hjelpe @mk1 black limited...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
Mine har god rekkevidde og god batteritid (ikke byttet enda etter 1,5 år). [emoji4] De feilmålingene er kanskje så sjeldne/kortvarig at det ikke har noe å si for termostatstyring...?
 
Har uansett bestilt nye Xiaomi temp/fukt-sensorer nå, men de er ZigBee og har ikke ekstern probe, så vil nok uansett ikke hjelpe [mention=6]mk1 black limited[/mention]...
Det er gjerne bare en eller maks 2 feilmålinger etter hverandre.

Etter 12 krisemeldinger på telefonen om at kjøleskapet var for varmt la jeg inn at det må være mer enn to høye målinger før AlienAlarmen i Pushover går. Etter dette har jeg ikke fått noen falske alarmer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2018 den 17.34, ZoRaC skrev:

 

Mine har god rekkevidde og god batteritid (ikke byttet enda etter 1,5 år). :) De feilmålingene er kanskje så sjeldne/kortvarig at det ikke har noe å si for termostatstyring...?

 

Har uansett bestilt nye Xiaomi temp/fukt-sensorer nå, men de er ZigBee og har ikke ekstern probe, så vil nok uansett ikke hjelpe @mk1 black limited...

Er det slike du har: https://www.aliexpress.com/item/Xiaomi-Aqara-Smart-Air-Pressure-Temperature-Humidity-Sensor-Smart-Remote-Control-Home-Device-Android-IOS-APP/32850930038.html?spm=2114.search0104.3.71.6afd3f1fmnd7Ll&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10065_10068_10344_10342_10343_10340_10341_10084_10083_10618_10307_10615_10313_10059_10534_100031_10103_441_10624_442_10623_10622_10621_10620_10142,searchweb201603_25,ppcSwitch_5&algo_expid=a16af15c-d694-4f7d-b768-8aa01c41c078-9&algo_pvid=a16af15c-d694-4f7d-b768-8aa01c41c078&transAbTest=ae803_5&priceBeautifyAB=3 ?

Tenkte å sette opp noe for å logge fukt i kjelleren på jobb, en pi med zigbee og disse vil vel være ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, gullfrode skrev:

Er det slike du har: 

 

Jeg har bestilt 3 slike, men ikke fått dem enda.

Fra før har jeg en av den forrige modellen, men har hatt den i drift i bare et par uker: 

https://www.aliexpress.com/item/Original-Xiaomi-Mi-Smart-Temperature-and-Humidity-Sensor-Put-the-baby-Home-office-Work-With-Android/32812414719.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker. Har bestilt en Raspbee for et par mnd siden fra Kjell, få håpe de klarer å levere den snart. Får bestille meg en liten bunke med slike sensorer, kjekk å ha trykk noen flere plasser hjemme og(har foreløpig kun Netatmo på trykk).

Er tempen å stole på så hadde det vært kjekt å skifte ut noen oregon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, gullfrode said:

Ok, takker. Har bestilt en Raspbee for et par mnd siden fra Kjell, få håpe de klarer å levere den snart. Får bestille meg en liten bunke med slike sensorer, kjekk å ha trykk noen flere plasser hjemme og(har foreløpig kun Netatmo på trykk).

Er tempen å stole på så hadde det vært kjekt å skifte ut noen oregon.

 

Har 3 av den nye typen til Xiaomi og én av forrige generasjon. Har hatt de i drift et par uker selv, og det virker som de rapporterer rimelig korrekt temp, men har bare sammenlignet med eldre Clas-målere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.