Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Doorbird, installasjon


Anbefalte innlegg

Da er den nye ringeklokka montert :) Har valgt å trekke kabel siden wifi er så som så og Doorbird støtter PoE.

 

Har et parti mellom dør og sidefeltet i glass som egnet seg godt for kabeltrekking, vare bare å  løsne en teaklist for tilgang:

 

getmedia.ashx?moid=42926&dt=2&g=1

 

Boret meg inn i midtstolpen for å få plass til ethernetovergangen som var med i pakka:

 

getmedia.ashx?moid=42927&dt=2&g=1

 

getmedia.ashx?moid=42928&dt=2&g=1

 

Så var det bare å skru opp bakstykket og selve enheten:

 

getmedia.ashx?moid=42929&dt=2&g=1

 

getmedia.ashx?moid=42930&dt=2&g=1

 

Bildekvaliteten i sterkt motlys er ganske utrolig egentlig:

 

getmedia.ashx?moid=42931&dt=2&g=1

 

getmedia.ashx?moid=42932&dt=2&g=1

 

Siste bildet viser meg (!) idet jeg trykker på ringeklokka.

 

Doorbird er natuligvis tilkoblet Homeseer via en (beta) plugin, samt i kameraovervåkingen i Blue Iris.

 

Appen er rimelig bra, og det er lite lagg på bilde og lyd selv på 3G/4G.

 

Wife happy :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Moskus said:

Wow, stilig! :)

Kan du ta et bilde når det er mørkt? (Når jeg tenker meg om, kan det jo bli en stund til.)

 

:) Måtte vente litt, men det ble da mørkt. Her er et bilde uten lyset som vanligvis er på ved døra og uten IR:

 

getmedia.ashx?moid=42933&dt=2&g=1

 

Dette er med lys på ved døra:

 

getmedia.ashx?moid=42934&dt=2&g=1

 

Dette er med lys ved døra og Doorbird har selv funnet ut at det er bevegelse så den har slått på IR-belysning:

 

getmedia.ashx?moid=42935&dt=2&g=1

 

15 hours ago, DrLaban said:

 

Betyr det at kamera er tilgjengelig på lokalnettet som ett vanlig IP-kamera også?

 

Jepp, det stemmer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, mk1 black limited skrev:

Måtte vente litt, men det ble da mørkt. Her er et bilde uten lyset som vanligvis er på ved døra og uten IR:

Kunne vært litt mer IR-lys, men det kan man jo evt. montere selv. Bra bilde for den som ringer på uansett.

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skulle til å bestille, men jeg bor i blokk.

 

Spurte leverandøren, de antok det gikk bra men ville har 2-3 timer for jobben. Inkl. kjøring.

 

Ikke mer avansert enn at vi har forskjellig ringelyd om de ringer på nede eller oppe. Det er vel bare og overse leverandøren til sameiet og la min elektriker gjøre jobben?

 

Eller er det noe jeg overser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mk1 black limited skrev:

Det der kan være litt kinkig, for sameier kan plutselig ha regler og meninger om slike ting. Hvis du vil være sikker så tar du en prat med styret/styreleder. 

 

OK, det var et "dårlig" råd. Da får jeg garantert ikke lov.

 

Takk for inspirasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei det er et bra sted.

 

42 sameiere, vi er 3 stk. under 60 år, snittet er 73,5 år. Da blir det lite teknologi.

 

Jeg kjøpte hybrid-bil og la opp ladebaks på min plass, da engasjerte de seg selv om jeg har egen måler og betalte alt selv.

 

Var vist misunnelse og troen på at jeg slapp å betale i bomringen...

 

Dings er bestilt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Sant, burde ikke være så vanskelig. En z-wave binær-sensor som trigger en scene som gjør unlock på IDLock burde vel gjøre susen. Har ikke prøvd IDLock så usikker hvordan opplevelsen blir. Om den er låst så kan jeg slik jeg har forstått trigge en opplåsing i 5 sekunder? Vil den da lage lyd slik at den som står ute skjønner at han kan gå inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

 

Skal installere denne nå, men må trekke kabel helt fra teknisk rom, gjennom K-rør.

Hvilken kabel skal jeg velge? Ser at doorbird har poe, men trenger kun 4 ledninger i kabelen. Kan jeg bruke telefonkabel? Kjedelig å kjøpe en trommel med 100m cat 6, som både er dyr, for lang og vanskelig å trekke. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestiller nettverkskabler fra EET Europarts da jeg har firmakonto (enkeltpersonforetak) der. En rull med 100M CAT6 ligger på rundt 250kr + frakt + mva https://no.eetgroup.com/g/Storage-and-Network-Cables-Network-Cables-Raw-Cables?sortBy=Price&asc=True

Da har du mye god kabel til andre prosjekter også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Slurvet nok, wifi fungerer ikke bra nok.

 

Kan jeg kjøpe 2 "homeplug" (slike som ordner nett via strømnettet) og sette på en POE-switch mon tro?

 

Ikke nettverk på den siden av leiligheten.

 

Evt. andre kreative forslag før jeg ringer elektriker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.