Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Finner child ved inkludering, men de dukker ikke opp


lasseruud

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått en ny utfordring som jeg ikke finner ut av.

 

Jeg prøver å legge til en Aeotec Garage Door Controller. Inkludering går forsåvidt fint uten feil og 3 av 3 childs blir funnet, men i device list dukker kun 2 x child opp. Jeg mangler altså root-device og 1 child i device lista. Childen som ikke dukker opp er "Barrier operator", som jeg gjerne vil ha med for å kunne se status på porten. Åpneren åpner og lukker porten hvis jeg bruker on/off på switch-childen så den fungerer. Det er akkurat som om de to resterende er hidden, men det er dem ikke så vidt jeg kan se. Jeg finner dem ikke igjen.

 

Jeg har prøvd å legge til både som secure og non secure. Begge disse har jeg prøvd med enheten rett ved siden av kontrolleren. Jeg har også prøvd å inkludere på begge måter med både z-wave plugin 3.0.1.190 og 3.0.1.232 beta. Har også prøvd rescan etter at jeg har lagt den til. Legger med screenshot av loggen da jeg inkluderte både secure og non secure.

 

Jeg kan gå omveien om Node Information og klikke på child i riktig node for å komme til innstillinger for de som er borte, men jeg skulle gjerne hatt dem opp i device lista for å sett status, etc. Hvor kan disse ha gjemt seg? :)

 

 

01-add_non_secure.JPG

02-device_list.JPG

03-node_information_non_secure.JPG

04-add_secure.JPG

05-node_information_secure.JPG

06-node_info.JPG

Endret av lasseruud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.