GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Noen av dere som har opplevd at RFXTRX433E slutter Ă„ motta signal fra sensorer og fjernkontroller?

Jeg har prÞvd bÄde Type1 og EXT2 firmware, og har disablet alle protokoller utenom AC og ARC, men den mottar fortsatt ikke signal fra Nexa fjernkontrollen min...

Har testet med forskjellige fjernkontroller fra Nexa og X10, har ogsÄ testet temperatursensor, uten hell...

Den sluttet bare Ä lytte etter signaler pÄ et vilkÄrlig tidspunkt i slutten av forrige uke... ?

Skrevet

Jeg mener @Moskus har nevnt noe lignende en gang, da var det en batteridrevet enhet (433 Mhz) som nesten var tom for batteri og "jammet" frekvensen. PrÞv Ä ta ut batteriene av en og enhet og se om det lÞser seg?

• Like 1
Skrevet

Jo, men ellers fungerer det meste hos @Lazarus, gjĂžr det ikke? Da er det lite sannsynlig med jamming.

Det virker som OP gjĂžr det riktig, men at fjernkontrollene av merkelige grunner ikke registreres.

... men ta fjernkontrollen inntill RFX'en. NÄr du trykker pÄ en knapp, blinker et av lysene pÄ RFX'en?

Skrevet
4 minutter siden, Moskus skrev:

Jo, men ellers fungerer det meste hos @Lazarus, gjĂžr det ikke? Da er det lite sannsynlig med jamming.

Tolket dette som at den hadde sluttet Ă„ virke helt...

12 timer siden, Lazarus skrev:

Noen av dere som har opplevd at RFXTRX433E slutter Ă„ motta signal fra sensorer og fjernkontroller?

(...)

Den sluttet bare Ä lytte etter signaler pÄ et vilkÄrlig tidspunkt i slutten av forrige uke... 1f621.png

Skrevet
1 time siden, Moskus skrev:

Det virker som OP gjĂžr det riktig, men at fjernkontrollene av merkelige grunner ikke registreres.

... men ta fjernkontrollen inntill RFX'en. NÄr du trykker pÄ en knapp, blinker et av lysene pÄ RFX'en?

Den blinker ikke.... har forsĂžkt med 3 forskjellige antenner... intet hell der heller...

1 time siden, ZoRaC skrev:

Tolket dette som at den hadde sluttet Ă„ virke helt...

Som jeg skrev sÄ sluttet den Ä lytte ? sÄ den sender alt helt OK. og alt registreres fint i min (pÄ vei ut av systemet) Tellstick.

Skrevet
8 timer siden, Lazarus skrev:

Som jeg skrev sÄ sluttet den Ä lytte 1f612.png sÄ den sender alt helt OK. og alt registreres fint i min (pÄ vei ut av systemet) Tellstick.

Detaljer, detaljer... :P 

Skrevet
5 timer siden, GeneralVirus skrev:

Ville prĂžvd Ă„ tatt kontakt med Bernt hos RFXcom. HĂžres rart ut.

Da var RFXCOM support kontaktet... fÄr vente Ä se hva de sier.

Skrevet
5 timer siden, Moskus skrev:

Har du prĂžvd med RFXmngr?

http://www.rfxcom.com/downloads.htm

Det har jeg. den rapporterer ingenting i mottak, har 2 temp sensorer, 3 fjernkonrtoller(2 nexa, 1 x10), 1 bevegelsesdetektor.... ingen av dem vises i RFXmngr lenger. de vistes fĂžr.

Lyser pÄ RFXTRXen blinker heller ikke lenger.

Skrevet
22 timer siden, GeneralVirus skrev:

Sikkert ett meget dumt spÞrsmÄl men spÞr uansett: Har du prÞvd Ä skru den av og pÄ?

Dumt og dumt... jeg stiller det nÄ minst 10 ganger daglig... ? men ja har prÞvd det.

4 timer siden, Moskus skrev:

... og hvis ikke det hjelper, sÄ har @Lazarus muligens den tvilsomme gleden av Ä inneha den fÞrste defekte RFXtrx433 jeg har hÞrt om... 1f644.png

PÄ oppfordring fra Bert sÄ testet jeg Ä flytte RFXtrxen ut av leiligheten, og joda der begynte den Ä virke.

sÄ jeg rev ned hver eneste 433 enhet i leiligheten, men RFXen datt ut med en gang den var innenfor kontoret...

Etter litt grundig grubling sÄ kom jeg pÄ at jeg hadde pakket bort noen fjernkontroller som jeg ikke skulle bruke, og de hadde havnet nedi en skuff pÄ kontoret.

og sant nok, etter at batteriet var fjernet pÄ den fjernkontrollen som lÄ klemt inntil veggen, sÄ virket RFXtrxen som den skulle....!

SÄ nÄ kan jeg endelig bruke tiden pÄ mer fornuftige ting.. som Ä montere alt jeg rev ned i feilsÞkingsfasen... ?

Skrevet
5 timer siden, Moskus skrev:

Hatten av til @ZoRaC: Han tok den med en gang. :)

Til og med pÄ mitt eget tips! 1f61a.png

Hehe. Av og til mÄ man ha litt flaks - burde kanskje levere lotto denne uka... :P

Men, jeg synes fortsatt ikke Ärsak og symptom gir mening - hvis den fjernkontrollen jammet frekvensen, hvorfor berÞrte ikke det de andre mottakerne ogsÄ? Det burde jo ikke vÊre mulig for RFXCOM'en Ä sende til de andre enhetene hvis frekvensen er jammet? Eller er det fordi den sender med hÞyere effekt enn fjernkontrollen og dermed "vinner"?

Skrevet
5 minutter siden, ZoRaC skrev:

Men, jeg synes fortsatt ikke Ärsak og symptom gir mening - hvis den fjernkontrollen jammet frekvensen, hvorfor berÞrte ikke det de andre mottakerne ogsÄ?

Ja, det var det jeg tenkte pÄ. NÄr jeg har hatt "jamming"-problemer, sÄ er det typisk geografisk betinget. I et omrÄde av huset eller noe slikt.

Skrevet
13 timer siden, ZoRaC skrev:

Hehe. Av og til mÄ man ha litt flaks - burde kanskje levere lotto denne uka... :P

Men, jeg synes fortsatt ikke Ärsak og symptom gir mening - hvis den fjernkontrollen jammet frekvensen, hvorfor berÞrte ikke det de andre mottakerne ogsÄ? Det burde jo ikke vÊre mulig for RFXCOM'en Ä sende til de andre enhetene hvis frekvensen er jammet? Eller er det fordi den sender med hÞyere effekt enn fjernkontrollen og dermed "vinner"?

Slik jeg forsto det pÄ Bert sÄ er det stÞyfiltrene som stopper RFXtrx fra Ä motta alle signal ved stÞy, men den sender uansett hvor mye stÞy det er.

SÄ siden signalet fra fjernkontrollen ble "stÞy" sÄ mottar ikke RFXtrx fÞr "stÞyen" slutter..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.