nissenasse Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Hei, se vedlagt bilde av garagespec. Ønsker å kunne styre denne via Homey. Vil denne fungere? https://aeotec.com/z-wave-garage-door-controller Hvis ikke, hva kan jeg gjøre da? Tusen takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
berland Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 (endret) Det må googles litt for å finne noe dokumentasjon på nett hva klemmene på bildet skal brukes til. Det er sannsynlig at ved å koble sammen to av klemmene så vil man sende en "bryterimpuls" til enheten, som gjør at den går opp eller ned, men jeg vil ikke anbefale å prøve seg fram. Aetotec-kontrolleren vil virke når du har funnet ut hvilke klemmer som er til impulsbryter. Fra https://hjelp.portspesialisten.com/spørsmål-svar-faq/article/liftmaster-chamberlain-montere-mottaker så kan det se ut som det er 0 og 1, men klarte ikke lese klart ut hva slags bryter de der mener skal kobles til 1 og 2. Det ligger bruksanvisninger her: https://hjelp.portspesialisten.com/spørsmål-svar-faq/article/liftmaster-bruksanvisninger Den for LM70EVK er den nærmeste til din, men jeg finner ikke spec der for hva klemmene dine er til. Endret 24. oktober 2018 av berland typo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasLie Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Denne var grei å se etter https://bhgst.imgix.net/pfiles/Monterings- og bruksanvisning 75EV__28e3d0ff-dc66-4b50-b2af-40d250822a20.pdf I følge den så skal du bryte 1 og 2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archos Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Har samme åpner her. Har lagt opp impuls bryter og koblet til Garadget. Kan bekrefte at det virker. Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archos Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Koblet slik:Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nissenasse Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2018 1 og 2 virker ja. Da burde jeg kunne bruke en fibaro roller shutter 2 eller et fibaro rele? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nissenasse Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2018 Ikke fibaro roller shutter, men et fibaro rele bare er vel greiest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasLie Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Du skal bare ha et rele ja og du skal ikke ha strøm ut på utgangen, kun bryter. Selv har jeg brukt nexa an-179 på min garasje. Du må også legge inn i flowen på homey at når du feks åpner garasjen (bryter på) så skal den gå til av etter 1 sek. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nissenasse Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2018 (endret) Har en slik liggende så da blir det nok denne som blir brukt her. https://manuals.fibaro.com/content/manuals/en/FGS-2x3/FGS-2x3-EN-T-v1.2.pdf?fbclid=IwAR3xNYDVzo48zSuZOB5auEaLMD6pq0ZqS6xvaXKQ-oZChww_rqg6IFCR5iQ Endret 26. oktober 2018 av nissenasse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddvar Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Denne griller du portåpneren din med, er Relay du må ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nissenasse Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2018 (endret) Sorry, feil link ble kopiert. Denne mente jeg. https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/smarte-hjem/z-wave/fjernstrombryter/fibaro-innfelt-z-wave-fjernstrombryter-2500-w-2500-w-p50387 Endret 26. oktober 2018 av nissenasse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabba Skrevet 8. november 2018 Del Skrevet 8. november 2018 Da kobler man dette opp slik som på bilde? Hvilke innstillinger gjør dere på fibaroenheten? toggle switch, momentary switch osv? Hva er de rette innstillingene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jarle F Skrevet 8. november 2018 Del Skrevet 8. november 2018 (endret) 45 minutter siden, jabba skrev: Da kobler man dette opp slik som på bilde? Hvilke innstillinger gjør dere på fibaroenheten? toggle switch, momentary switch osv? Hva er de rette innstillingene? Dette er grilling av elektronikken. Du har fortsatt forbindelse mellom L/N og elektronikken Du må koble 1 inn på IN og 2 på Q. (Eller omvendt) Da kan du koble en(eller flere) bryter(e) lokalt i parallell med Qubino relèet for åpning/lukking i garasjen. Jeg ville droppet bryteren inn på S1. Den kan gjøre mer skade enn godt er om du ikke har en event/flow som overvåker utgangen og setter den til av etter 1-2 sekunder. Bare ett lite tips. Endret 8. november 2018 av Jarle F Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoralfG Skrevet 28. mars 2020 Del Skrevet 28. mars 2020 (endret) Har akkurat montert ein slik: https://aeotec.com/z-wave-garage-door-controller og kobla den til min LiftMaster. Kobla som på bilde frå Archos og vipps så funka det som hakka møkk! ? Takk skal du ha Archos! ? PS. Var skeptisk til om Z-wave rakk heilt fram til garasja ettersom næraste "node" er på innsida av inngongsdøra > 25 m unna, men det ser ut til å fungere utmerka! Endret 28. mars 2020 av NoralfG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. mars 2020 Del Skrevet 29. mars 2020 Det kan nevnes at Fibaro Smart Implant er genial til styring av garasjeporter. 19 timer siden, NoralfG skrev: PS. Var skeptisk til om Z-wave rakk heilt fram til garasja ettersom næraste "node" er på innsida av inngongsdøra > 25 m unna, men det ser ut til å fungere utmerka! Det er imponerende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasLie Skrevet 29. mars 2020 Del Skrevet 29. mars 2020 Har byttet til aeotech her også, men må si at dør sensoren tuller veldig med om den er åpen eller lukket. For å få til et flow som fungerer på homey så må jeg be den først sjekke om den er åpen og isåfall lukke for å få opp porten. Det var mye lettere med nexa releet. Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 Jeg bruker en inngang på Fibaro Smart Implant, koblet til en mikrobryter. Det fungerer utmerket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasLie Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 mikrobryteren kobles også til implant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 7 minutter siden, AndreasLie skrev: mikrobryteren kobles også til implant? Ja, på S2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Byelektrikeren Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 Har byttet til aeotech her også, men må si at dør sensoren tuller veldig med om den er åpen eller lukket. For å få til et flow som fungerer på homey så må jeg be den først sjekke om den er åpen og isåfall lukke for å få opp porten. Det var mye lettere med nexa releet. Noen tips? Jeg hadde samme problemet, og det skyldes at noe brukte bryteren inne i garasjen for å lukke døren. Jeg fjernet den muligheten og nå fungerer den 100% hver gang.Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasLie Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 1 minutt siden, Byelektrikeren skrev: Jeg hadde samme problemet, og det skyldes at noe brukte bryteren inne i garasjen for å lukke døren. Jeg fjernet den muligheten og nå fungerer den 100% hver gang. Sent from my iPhone using Tapatalk Jeg har brukt både bryter og fjernkontrollen, så ja det tuller, men med an-179 relet som jeg hadde før var ikke det noe problem. Burde ikke være noe i veien for at aeotech burde skjønne dette også, men hvis det er det så blir det å bytte den med et smart implant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Byelektrikeren Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 4 minutes ago, AndreasLie said: Så blir det å bytte den med et smart implant Jeg valgte å sette opp et kodepanel (m/smart implant) på garasjen og en z-weave fjernkontroll i bilen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjonness Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 24 minutter siden, Byelektrikeren skrev: Jeg valgte å sette opp et kodepanel (m/smart implant) på garasjen og en z-weave fjernkontroll i bilen ? Hvordan kodepanel satt du opp? Vurderer noe slikt selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Byelektrikeren Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 8 minutes ago, Bjonness said: Hvordan kodepanel satt du opp? Vurderer noe slikt selv. Prøvde først med et POPP Z-wave keyboard, men fikk problemer med stabilitet i HomeSeer. Jeg valgt et stand alone keyboard (kun 3 brukere/koder) så trenger ikke kode vedlikehold i HS. Kjøpte et kodepanel fra Noby AS og koblet dette opp med en smart implant. Kode +# låser opp Klokkesymbol låser igjen. Dette gjør at Aeotch garage controlleren registrerer om døren er på vegg opp eller ned, som igjen gir status lys på LED stripen over porten. Hvitt lys etter solnedgang/før soloppgang, rødt når porten går opp eller ned og grønt når porten er åpen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulkhaugen Skrevet 2. april 2020 Del Skrevet 2. april 2020 Gammel tråd, men jeg holder på å koble opp en LM100EVF portåpner med samme "tilkoblingsmuligheter". Jeg har egentlig tenkt til å mekke til en ESP løsning, og skal ha noen magnetsensorer på porten, tenkte både for åpen og lukket posisjon. Men ble litt nysgjerrig på hva klemme 0, 3,4,5,6 og 7 går til? Er det kanskje en innebygget åpen/lukket sensor som jeg kan benytte? Klarer ikke finne noe dokumentasjon på dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.