Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Har noen sett en padde med litt avstand mellom kontaktene?


Mastiff

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med server/lydskapet (standard 60 cm dyp 19" rack) , og det er en del Nexa-brytere som skal sitte inni der. Men problemet med både strømskinner for rack og vanlige padder/grenkontakter er at de ikke har nok avstand mellom kontaktene til at man kan sette flere sånne på rad. Ellers ville jo denne fra Clas vært perfekt:

 

8873333096478.jpg

 

Men også der er det for liten avstand mellom kontaktene. Kjenner noen til noe lignende med litt mer avstand mellom kontaktene? Jeg vil tro det holder med en centimeter, sånn omtrent.

 

En Deltaco-strømskinne har samme problem:

 

gt-8533.jpg

 

En annen sak er at den koster nesten like mye som fire av Clas-padda, med 1,5 ganger så mange kontakter!

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert det, men det blir så j... mye å feste inni skapet da. ?

 

Edit: En variant av det kunne være denne fra Biltema:

46-361_xl_1.jpg

 

Eller sånne i Clas-skinna:

 

35-0088_xl_1.jpg

 

Men den første blir også mye løst å feste, og med den andre vil det bygge veldig og ta opp masse plass.Jeg brukte den første i huset jeg flyttet fra, og der var den flott, for på loftet var det ubegrenset med plass. Men i et serverskap som er stappa med forsterkere og pc-er er det litt mer som en leilighet på Majorstuen - hver kvadratcentimeter er dyrebar!

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har en i racket mitt hvor det ikke er fult så tett som den du la ut bildet av (med rackfester).

TROR den er fra Schneider eller Eaton, kan forsøke å finne ut av det i morgen om det er interessant. Tipper den koster endel (jeg fikk av en kompis som fant i "overskuddslageret" på jobb), veldig kurant ihvertfall, er vel nesten bare Verisuremodulen som tar såpass mye plass at jeg ikke kan sette noe annet ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men det ble til at jeg lagde min egen padde. ? Clas hadde tilbud på Elkos påveggkontakter, så jeg kjøpte tolv av dem og monterte foreløpig seks stykker på en planke i skapet i passe avstand til at jeg kan få en strømplugg i hver dobbeltkontakt. Hvis jeg trenger flere, kan jeg montere dem på undersiden.

Skapkontakter 2.jpg

Skapkontakter.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Og det stemmer, det er akkurat det det er. Dette kommer til å høres litt rart ut, men jeg har altså rå lyd på badet. Av årsaker som vi ikke skal komme for nær innpå (av hensyn til sarte sjeler...) tilbringer jeg i perioder en del tid på "tronen". I taket sitter det et par JBL 6x9" båthøyttalere av toppklassen, og under IKEA-skapet til vasken har jeg gjemt en subkasse jeg har bygd etter mål og plassert en Alpine 10" bilsubwoofer i. I tillegg er veggene lydisolert med dobbelt lag fibergips og 10 cm Rockwool. Det er ufattelig godt lydisolert, for å si det mildt. Hytta er jo ikke så veldig stor, så før jeg gjorde dette ferdig, var det veldig hørbart i resten av hytta... Den ekstra strømpluggen er til Technics-forsterkeren som kjører subwooferen. Problemet var nemlig at når jeg slår på forsterkerne samtidig, er det lyd i den før i Sonyen som driver takhøyttalerne. Og det fører til et smell i subwooferen når releet i Sonyen åpner for lyd (det "klikket" man alltid hører i forsterkere akkurat like før lyden kommer). I tillegg må suben slås av før hovedforsterkeren, ellers blir det et smell da også. Så for å spare kontaktplass satte jeg den strømpluggen oppi den andre, siden det aldri vil skje at jeg skal ha strøm i subforsterkeren uten at det er strøm i hovedforsterkeren. Lang forklaring, men forhåpentligvis forståelig! ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mastiff skrev:

Det er ufattelig godt lydisolert, for å si det mildt.

Tror jeg husker noe om det... eller var det et annet prosjekt?

 

15 minutter siden, Mastiff skrev:

Problemet var nemlig at når jeg slår på forsterkerne samtidig, er det lyd i den før i Sonyen som driver takhøyttalerne

Ja, OK. Da er jeg med. Jeg har det samme problemet med aktive høyttalere og mixepulten, så de slås på med litt mellomrom. Men å sette en inni den andre har jeg ikke gjort. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer fullstendig, det var den lydisoleringen vi snakket om for et par år siden. Og det hadde selvsagt gitt samme effekt å ha dem hver for seg, siden forsinkelsen i signalet ville ordnet opp uansett, men når jeg nå hadde liggende en trippelkontakt (den tredje dingsen der, en batterieliminator, er bare 12V til en diode jeg har montert i rammen til den ene høyttaleren for å vise at forsterkerne står på, jeg har lysdioder for forsterkerne i alle sonene) kunne jeg like greit bruke den til noe fornuftig. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.