Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Oppgradere fra Zee S2 til HS3 standard


Rufus

Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet har sikkert vært stilt flere ganger tidligere, men jeg har ikke funnet noe relevant svar.

Jeg er nybegynner med HS3 og kjøpte nylig en Zee S2 lisens som jeg installerte på en RPi 3B+.

Alt fungerer som bare det, men jeg oppdaget raskt at begrensningen på antall plugin kom til å bli et problem. Etter å ha spurt Homeseer om det finnes en upgrade lisens, fikk jeg tilbud om refusjon på Zee S2 lisens, og HS3 Standard til Black Friday pris :)

 

Spørsmålet nå er om jeg kan kjøre HS3 Standard på samme OS, bare ved å legge inn ny lisens, eller om jeg må starte på nytt med en ny installasjon av OS.

Jeg brukte installasjonsguiden til Homeseer, med imaget som ligger tilgjengelig på nettsiden deres. Mener denne installasjonen kjører Debian v.9.

 

Jeg var forberedt på at jeg måtte starte helt på scratch med en fresh installasjon av OS, men er det egentlig nødvendig?

 

Kommer ikke til å sette i gang med dette før i romjula, men er greit å forberede seg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på usikker is her, men det burde jo ikke være særlig vanskelig egentlig. HS3 standard kan vel bare pakkes ut over Zee2-installasjonen, og så skriver man inn den nye lisesninformasjonen?

 

Ta en backup av SD-kortet først og kopier i tillegg HS3-mappa til en annen maskin. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg installert HS3 Standard over Zee2 installasjonen. Det var relativt enkelt, og det ser ut til å fungere.

Det jeg sliter med nå er å få z-wave enhetene til å fungere igjen. Jeg bruker fortsatt en Aeonlabs Z-stick (gen 5), og jeg får lagt til kontrolleren i HS3.

Jeg ser alle tidligere noder, men ingen av dem ser ut til å være assosiert med HS3. Rescan fungerer ikke....