Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HS3 - Homebridge - HomeKit: Styring av farge på LED-striper og lamper (Hue og IKEA) fra HomeKit ikke mulig?


ReidarRoen

Anbefalte innlegg

Har HS3 (HomeSeer) med deCONZ og JowiHue -> HomeKit via HomeBridge.

 

Styring av farge på LED-striper og lamper (Hue og IKEA) på HomeKit får jeg ikke til. Av/på og dimming er greit, men alternativer for kontroll av farger sliter jeg med.

 

Har følgende oppsett

 

  • Raspberry Pi 3 Model B+
  • Linux raspberrypi 4.14.79-v7+
  • HS3 - (HS3 Standard Edition 3.0.0.478, Linux)
  • Node 8.15.0
  • NPM 6.5.0
  • deCONZ V2_05_20
  • Plug-Ins: JowiHue:,BLBackup:,HSBuddy:,Z-Wave:
  • Conbee Zigbee-kontroller for USB (bruker ikke hue- eller trådløs-bridge)
  • Aeon Labs Z-stick gen5 USB-adapter (Z-Wave)

 

Alt lys (lamper og LED) er satt opp via Conbee Zigbee-kontroller - HS3 - HomeBridge - HomeKit. Mulig en grei forklaring/løsning på dette, men som ganske "grønn" på området håper jeg noen av dere meget erfarne kan fortelle hva som gjelder (hvordan eller at det ikke er mulig). Har googlet en del først uten å finne ut av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ZoRaC skrev:

Prøv å oppdater, som @GeneralVirus sier. Får du styrt farger fra HomSeer?

 

Jepp, får styrt farger fra HomeSeer (ikke veldig elegant og opplever det som ganske ustabilt, men mulig). Har også "koblet" Google Home til HomeSeer og der fungerer det mye bedre (brukervennlig og feilfritt). Virker for meg som at utfordringen er i HomeBridge (eller homebridge-homeseer-plugin-2018).

 

 

Skjermbilde 2019-01-14 kl. 01.30.03.png

IMG_2015.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.