Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tips til RS232 over Ethernet?


Moskus

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel Quatech boks til RS232 over Ethernet som fungerte glimrende før. Men i det siste lurer jeg på om den egentlig ikke er så glad i nyere Windows-versjoner. Driverne er gamle.

 

Det eneste den brukes til er LED-skiltene, men de har det med å låse seg etter en stund, og jeg mistenker Quatech-boksen.

 

Finnes det noen andre hendige løsninger til RS232 over Ethernet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med USB over LAN og så en billig USB til seriell fra eBay? Jeg har brukt en sånn løsning, og det funker helt greit hvis du ikke har problemer med stabiliteten på USB over LAN-løsningen. Mener å huske at du allerede har noe sånt, men den brukes kanskje et annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg bestilte en slik i går (fra aliexpress.com riktignok, der var frakten gratis). Men den opsjonen tenker jeg ikke på før den faktisk viser seg å fungere, noen av disse fungerer glimrende mens andre er produkter som i beste fall kun kræsjer programvaren som følger med eller verre; kræsjer maskinen som kjører den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, iblis skrev:

Det var nøyaktig noe slikt jeg håpet du ville svare med, @iblis! :D 

 

 

... EDIT: Det er jo vel og bra, men kan man få det opp som en COM-port i Windows?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg ser her de tilbyr hovedsakelig maskinvareløsninger. Hva med programvare løsninger? Jeg vil ikke garantere for sikkerheten, men på vår fabrikk, er Serial to Ethernet Connector brukt til å overføre informasjon fra et selskap via Internett. I teorien skal dette fungere, det ville være mye enklere enn alle disse hardkjernen-gadgetene.

Endret av HansBlack
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.