Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Innstallerte en Fibaro dimmer 2 og tok vekk igjen - result in 2 child devices


mr.rs4

Anbefalte innlegg

@ZoRaC da har jeg koblet den opp igjen. Og ser ut som den dimmer ja. Vet ikke helt hvorfor.

 

Men her er det et par bilder, kanskje de sier mer til dere enn det jeg ser.... 

Her står det at den ikke er dimbar, men den dimmer.....

Spoiler

image.thumb.png.df0aaf3557f05f5e761edfd9a91f230c.png

 

 

Her står status - 0=Off

Spoiler

image.thumb.png.725f2d5088cd6fe7f193a25355750c24.png

 

 

 

Z-Wave

Spoiler

image.thumb.png.c4ba780ca2fb4608127de2906753b595.png

 

 

Lampen er dimbar, men ser det som vi snakket om, når den står på minimum av det jeg klarer å sette den på som er 12%, ser en LED pærene gløder mest i den enne siden, for så avta i lys styre etter hver LED pære som går rundt lampen. Noen er svake andre er sterkere. Vet ikke om det har noe å si på kvaliteten på lampa. Den koster kun 500kr og da, så det er jo ikke topp kvalitet eller den dyreste lampen....

 

Hadde dogg håpet å fått den til å dimme mer ned, så det skal jeg prøve på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 03/02/2019 at 07:29, ZoRaC said:

 

Hva sa parameter 33 da?

Prøvde du både leading og trailing edge (parameter 30)?

 

Ser ikke det står noe om antall VA eller watt. Vet du hvor mange lampa er? Siden Fibaro Dimmer 2 er beregnet for 50-200VA så kan det være at det ble for lite, som elektrikeren din sier. 

 

Men, jeg tror mer parameter 32 er løsningen, evt parameter 30... :) 

Holder på å sette opp nettverket / HS3 på ny. Og denne feilen kommer selvsagt opp igjen.

 

Er inne å kikker på Parametre

33 som er verdi på 1

32 som er verdi på 2

30 som er verdi på 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en oversikt på hva parametrene er for noe og hvilke verdier osv noen plass?

 

EDIT

Fant noe i manualen - https://manuals.fibaro.com/content/manuals/en/FGD-212/FGD-212-EN-T-v1.3.pdf

 

Edit

Vis jeg setter parametere 1 til 12, så går ikke lampen ned lenger enn 12%

Vis jeg setter parametere 2 til 70, så går ikke lampen opp lenger enn 70%

 

I parametere 7 og 8 kan jeg sette "farten" på dimmingen?

 

På parametere 13 bør jeg sette til verdi 2, når lampen/motstand(FIBARO Bypass) er koblet på, og kjøre med verdi 1 når det IKKE er koblet lampe på?

 

parametere 23 med verdi 1 = Double click option - set the brightness level to MAX - er så enkelt ja?

 

 

Om det er slik å forstå over her, så forstår jeg litt mer ja. Skal teste ut igjen

Endret av mr.rs4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobler jeg ut IKEA lampen(lampe B), og tar på den andre lampen(Lampe A), og kjøre kalibrering så dimmer den Lampe A helt fint.

 

Kobler jeg IKEA lampe B tilbake igjen, så dimmer BEGGE greit nok. Skulle ønsket den dimmer mer ned på minimum på IKEA lampen.

 

Så det er noe med Fibare dimmeren ikke liker med Ikea lampen. 

Må sjekke mer ut, men det er natt nå... 

Endret av mr.rs4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var planen, men han @ZoRaC "hintet" om hva som kunne være feil(den var på vei ut dør og retur til Ikea). Jeg prøvde igjen og fikk det "mer til". Ikke helt fornøyd, men nå kan jeg forstå hvorfor. Har den så jeg kan teste ut litt(forskjellige parametre).

Endret av mr.rs4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.