Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Forlite watt/motstand - Hva gjør Fibaro dimmeren da?


mr.rs4

Anbefalte innlegg

Satt opp en lampe ifra IKEA - https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60336274/

Denne ville ikke dimmes av Fibaro Dimmer 2(det var enten av eller på, men med oppstart/binding av dimmer så dimmet den alt, men ikke etterpå), så satt jeg på en lampe (en mingong pære på 40w) til å samme kurs, og det hjalp ikke.

 

Idag satt jeg på Fibaro Bypass 2 på IKEA lampen, og alt funger som det skal igjen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mr.rs4 skrev:

Denne ville ikke dimmes av Fibaro Dimmer 2(det var enten av eller på, men med oppstart/binding av dimmer så dimmet den alt, men ikke etterpå)

 

Det hender autokalibreringen tar feil og ikke gjenkjenner at den er dimmbar. Du kan sjekke det med en parameter. Du kan også overstyre med en parameter og si at den er dimbar. ;) 

 

Ellers kan det ha vært for lav last også da. Men når du re-kalibrerer etter Bypass2, så kan den ha gjenkjent den riktig som dimbar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har en fibaro dimmer 2, som styrer 4 vegglamper i trappen. Tror disse bare er på ca 3 W per stykk. Disse kan aldri skrus av. Aner ikke hvorfor, men når man skrur av i HS eller med bryteren, så dimmes den bare veldig lavt ned. Er det fordi lasten en for lav? Har forsøkt å rekalibrere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Armas skrev:

Jeg har en fibaro dimmer 2, som styrer 4 vegglamper i trappen. Tror disse bare er på ca 3 W per stykk. Disse kan aldri skrus av. Aner ikke hvorfor, men når man skrur av i HS eller med bryteren, så dimmes den bare veldig lavt ned. Er det fordi lasten en for lav? Har forsøkt å rekalibrere. 

 

Hadde samme problem i en spotskinne med bare 1 pære. Løste seg når jeg satte inn de 2 andre pærene. Så ja, er nok belastningen som er for liten. Manualen sier jo at den støtter 50-200VA for LED...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Hadde samme problem i en spotskinne med bare 1 pære. Løste seg når jeg satte inn de 2 andre pærene. Så ja, er nok belastningen som er for liten. Manualen sier jo at den støtter 50-200VA for LED...

 

Så vil en bypass løse problemet? ( som ikke er ett stort problem, ettersom det er greit med litt lys i trappa hele døgnet. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Armas skrev:

Så vil en bypass løse problemet? ( som ikke er ett stort problem, ettersom det er greit med litt lys i trappa hele døgnet. )

 

Jeg har ikke brukt bypass på noen av mine, men jeg vil tro bypass løser problemet ja. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.