Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Bytte ut panelovner


henrikaa

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte ut panelovnene mine. 

 

Er det noen panelovner der ute som er kompatible med Telldus live (og da kanskje z-wave)?  

 

Jeg er selvfølgelig klar over at jeg kan benytte tempsensor/veggplugg, men tenkte å sjekke om det finnes noen bedre alternativer. :)

Endret av henrikaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Moskus skrev:

Jeg hadde valgt en plugin-modul og en panelovn med "dum" termostat som ikke nullstilte seg når man skrur av strømmen. ;) 

Hvorfor ha en plugin-modul når ovnen har termostat egentlig? :P

 

Den vil jo gjøre "alt selv"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at du kan overstyre alt. Du kan enkelt få nattsenking, skru den av når du skal på ferie, samkjøre med andre varmekilder etc.
Du kan også bruke hvilken som helst temperatursensor til å styre den, ikke bare en som sitter inne i selve ovnen.

 

Og så er det jo dyrere, mer som kan gå åt skogen - og  mye mer gøy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, TMB skrev:

Hvorfor ha en plugin-modul når ovnen har termostat egentlig? :P

Fordi jeg ikke kan velge en ovn uten termostat, heia EU. Men jeg kan sette termostaten på 35 grader, slik at den i praksis alltid er på. Så er det bare å få smarthuset til å styre den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.