Preference Skrevet 12. april 2019 Del Skrevet 12. april 2019 ConBee 2 eller ConBee II er nå lansert: http://phoscon.de/de/conbee2 Spent på pris i Norge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 12. april 2019 Del Skrevet 12. april 2019 Kommer til å koste ca det samme, regner jeg med: https://forums.homeseer.com/forum/lighting-primary-technology-plug-ins/lighting-primary-technology-discussion/jowihue-w-vuyk/1298146-conbee-vs-conbee-ii Sitat price tag stays roughly the same 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 ... men hva er nytt, da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 13 timer siden, ZoRaC skrev: https://forums.homeseer.com/forum/lighting-primary-technology-plug-ins/lighting-primary-technology-discussion/jowihue-w-vuyk/1298146-conbee-vs-conbee-ii Sitat What’s new? (not that much) smaller and has a fresh look J New micro-controller 32-bit ARM-Cortex-M0 instead of the 8-bit AVR based SoC used by ConBee/RaspBee The serial protocol is 100% backward- compatible, so projects like Mozilla IoT and zigpy-deconz should just work without modifications Firmware updates become ~ twice as fast New bootloader and GCFFlasher which only use serial protocol and doesn’t need root access anymore (improved updates in Docker container) Same as ConBee/RaspBee it has a power-amplifier for 30m indoor and up to 200m outdoor signal range (compared to the other popular CC2531 USB Stick without PA which provides ~ 5-8 m indoor range) Always-on Watchdog greater worldwide availability (like certification for Canada, Australia / New Zealand) price tag stays roughly the same 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hakons Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Var i kontakt med Kjell og Co tidligere i uka om å oppdrive Conbee 1, dette kunne de ikke - men informerte om at Conbee II kom til å være tilgjengelig i butikken innen 1-2 uker. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Da har jeg bestilt meg en Utenom et par småting i starten har conbee oppført seg svært bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Akkurat nå, aleks skrev: Da har jeg bestilt meg en Utenom et par småting i starten har conbee oppført seg svært bra. Hvorfor skal du ha en til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Just now, ZoRaC said: Hvorfor skal du ha en til? Fordi jeg vil ha noe nytt. Hvem vil ikke ha "v2"? ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 46 minutter siden, aleks skrev: Fordi jeg vil ha noe nytt. Hvem vil ikke ha "v2"? ? Høres bare ut som fryktelig mye jobb med overføring av devicer fra en ConBee til en annen...uten å få noe igjen for innsatsen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Just now, ZoRaC said: Høres bare ut som fryktelig mye jobb med overføring av devicer fra en ConBee til en annen...uten å få noe igjen for innsatsen... Backup ca 5 sekunder, restore ca 5 sekunder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 6 minutter siden, aleks skrev: Backup ca 5 sekunder, restore ca 5 sekunder? Siste jeg så på GitHub er at restore ikke funker, men mulig de har fikset det? Sikker på at restore i hele tatt er mulig fra I til II? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Just now, ZoRaC said: Siste jeg så på GitHub er at restore ikke funker, men mulig de har fikset det? Sikker på at restore i hele tatt er mulig fra I til II? Aldri hatt problem med å restore jeg? Tenker meg siden det er full bakoverkopibalitet så går det seg nok til. Tror det er mulig å sette begge inn i samme nettverk også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 8 timer siden, aleks skrev: Aldri hatt problem med å restore jeg? Tenker meg siden det er full bakoverkopibalitet så går det seg nok til. Tror det er mulig å sette begge inn i samme nettverk også Mulig det funker nå da, selv om issue fortsatt er åpent: https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/issues/371 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Enkelte ting som har virket problemfritt på I virker ikke nødvendigvis på II med en gang... det er forskjellig firmware på dem, så firmware-problemer må fikses «hver for seg». https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/issues/1074#issuecomment-482939425 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Enda moro å prøve. Kjøpte den fra Dresden så kostet ikke mange kronene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hakons Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 (endret) 5 timer siden, aleks skrev: Enda moro å prøve. Kjøpte den fra Dresden så kostet ikke mange kronene Har du noe erfaring hvordan det blir med mva/toll å bestille rett fra Dresden? Summen går vel over 300,- grensa. Svarer meg selv her. Hvis de følger boka og legger inn rette verdier så blir det Resultat (i norske kroner) Sum før fortolling 491,64 Toll (0 %) 0,00 Merverdiavgift (25 %) 122,91 Sum etter fortolling 614,55 I tillegg må du betale et gebyr til firmaet som fortoller varen for deg. For eksempel tar Posten 158 kroner for å fortolle denne typen sendinger. Dette gir en totalpris på 772,55 kroner. Kilde: Importkalkulator med 51 EUR som er totalt inkl shipping to Norge. Endret 14. april 2019 av Kropling 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Kommer litt ann på hvordan de sender den og hva de deklarerer. Er litt oddspill om de går under fortolling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Intin med hjemmeautomasjonsrabatten har vel den billigste conbee'en, om den nye og koster 600 får vi den for 510. Godt jeg ikke bestilte før jeg dro på påskeferie og kan vente til v2 kommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Jeg legger ut info her når jeg får den. Den var på lager så burde ha den om ikke så lenge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 Det er vel mulig å ha to, en conbee og en zigbee, sånn at man får bedre dekning eller ?Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 1 time siden, Christian skrev: Det er vel mulig å ha to, en conbee og en zigbee, sånn at man får bedre dekning eller ? Sent from my iPhone using Tapatalk Ja, men da må vel den ene bare fungere som router og da kan du like godt kjøpe en IKEA-pære. tror ikke man kan ha to coordinators i samme ZigBee-nett (men jeg er ikke sikker). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 conbee og rapsbee mente jeg. En annen ting, er det mulig å bruke raspbee + poe hat på pi 3b+ ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 15. april 2019 Del Skrevet 15. april 2019 1 time siden, Christian skrev: conbee og rapsbee mente jeg. Det var det jeg leste og svarte på. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 Her er anbefalt metode for migrering fra I til II: https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/issues/1441#issuecomment-484380610 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Da har jeg fått den. Absolutt visuelt mye bedre og passer nok bedre på en PI med en usb over enn den gamle. Får håpe det er noe mer med denne i forhold til den gamle. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.