GĂ„ til innhold
  • Bli medlem
StĂžtt hjemmeautomasjon! đŸ„‡đŸ„ˆđŸ„‰

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har kjÞpt 33 led downlights (skal ikkje ha alle pÄ samme kurs) men er litt usikker pÄ hvilken dimmer eg skal gÄ for... 

Har lest litt om Fibaro Walli Dimmer men blir ikkje heilt klok, har eg forstÄtt det rett at den vil virke heilt som ein vanlig dimmer (uten hjul vel Ä merke) hvis smarthus-systemet er nede f.eks?

Er det noen forskjell fra ett konvensjonelt anlegg med Fibaro dimmer 2 bak ein bryter utenom pris?

Skrevet
22 minutter siden, hflatoey skrev:

Har lest litt om Fibaro Walli Dimmer men blir ikkje heilt klok, har eg forstÄtt det rett at den vil virke heilt som ein vanlig dimmer (uten hjul vel Ä merke) hvis smarthus-systemet er nede f.eks?

Ja, det vil den. Det vil ogsÄ en Fibaro Dimmer2 gjÞre :)

24 minutter siden, hflatoey skrev:

Er det noen forskjell fra ett konvensjonelt anlegg med Fibaro dimmer 2 bak ein bryter utenom pris?

Nei, ingen funksjonell forskjell.

Det er verdt Ä merke seg at denne ikke passer inn i en elko-ramme. Og dersom du kjÞrer schneider f.eks mÄ du kjÞpe med adaptere. Og da mister du fargeringen rundt. Verdt Ä merke seg dersom du skal ha flere komponenter i boksrekka (F.eks ekstra lysbryter, termostat..)

Jeg satt og vurderte denne istedenfor Dimmer2, men valget falt pÄ Dimmer2 bak bryter.

• Thanks 1
Skrevet

Det kan bemerkes at en Fibaro Dimmer 2 har en mulighet som Walli ikke har: Å bruke en S2 (dvs. bruke en dobbelbryter) til Ă„ styre andre lys eller ha andre funksjoner. Vi har nettopp bygget om, og har doble brytere overalt for ekstra funksjonalitet. :) 

• Thanks 1
Skrevet

Takk for info men vil ha minst mulig brytere/knapper for Ă„ gjĂžre det enklest mulig, i det gamle huset har me 2x dobbelbrytere + dimmer berre til stuen og har blitt ein del feil trykkinger der ja :P

Skrevet

Aha, OK. Vi har helt motsatt tilnÊrming her, men feiltrykking er minimert til det absolutte minimum, mest fordi det er sÄ sjeldent det er behov for noe trykking uansett... ;) 

• 3 mĂ„neder senere...
Skrevet

Da har eg endelig fÄtt montert mine Fibaro Walli dimmere men har ett lite problem og lurer pÄ om noen andre her har det samme?

Knappen (den hvite runde) greier ikkje Ä trykke ordentlig pÄ bryteren bak (den grÄ) den virker som regel pÄ "opp" knappen men ikkje "ned", har lÞst det med noen smÄ kabel-klips som hÞrte til ett pc-kabinett eg har men det kan da ikkje vÊre meningen at de skal virke sÄ dÄrlig?

Ja, eg veit det finnes dobbel ramme til dimmeren men hadde egentlig berre tenkt Ä ha ein dimmer der men sÄ plutselig tenkte eg at det kunne vÊre greit Ä ha to soner i stuen og glÞmte heilt at eg kunne bruke ei dobbel ramme... ??  

Fibaro01.PNG

Fibaro02.PNG

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.