Gjelsvik Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Er det noen best-practice måte å gruppere enheter på? Jeg har en rekke lys, både på z-wave og zigbee. Mange av disse er ute, og jeg ønsker å enkelt gruppere disse som "Utelys" slik at alle trigges av og på etter samme tidsskjema. Intill nå har jeg gjort dette i en event på kvelden som har "control a device" then.. "control a device" then... "control a device" osv helt til alle lysene er med. Det samme har jeg på eventen som slår de av på morgenen. Fungerer fint, men det er lite gjenbrukbart. F.eks om jeg manuelt skal overstyre, så må jeg enten kjøre eventen, eller manuelt slå på en og en device. Foreløpig har jeg kommet frem til en virtual device, som igjen har et event som trigges når denne endres. Men fortsatt så må eventet manuelt oppdateres med alle enheter. I stedet for å bare kunne lage en gruppe som inneholder enheter. Evt bruke "Floor" og "Room" og kunne trigge alt pr rom/etasje. Hvordan har andre her løst slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Jeg gjør det slik som deg. Har en event med «alle på 1. Etg» og «alle av 1. Etg». Disse eventene kaller jeg fra «borte», «hjemme», «natt», «morgen», osv. Når alle lysene er smarte så er det sjelden man må inn å legge til flere. PS: Du trenger bare en «then control a device» - du kan legge til alle lysene i samme «then». Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Jeg bruker virtuelle devicer innmellom, men ofte synkroniserer jeg lys. Enten ved bruk av HomeSeers innebygde, eller EasyTrigger, men som oftest med CloneDevice.vb. Slår du på et utelys, slår du på alle. Dimmer du et lys, dimmer du alle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.