Heisann, jeg er ny pÄ denne delen av internettet, kunne tenkt med Ä smartifisere huset mitt noe, mulig at det mange like trÄde her, men fant ikke noe som var akuratt det jeg var pÄ utkikk etter.
Â
Det jeg Þnsker i fÞrste omgang er Ä fÄ en bedre, smartere varme/ventilasjonslÞsning i huset, byttet nylig ut en dum varmepumpe med en nymotes "smart" Mitsibish Kaiteki, men den var ikke sÄ smart alikevel, mÄ justere opp pÄ varme og vifte nÄr det blir kaldere ute.
Har et Villavent ventilasjonsanlegg som jeg kunne tenkt meg at justerte varmegjennvinning og luftmengde automatisk, etter co2 og temp, dette skal ha mulighet for modbus.
Â
Det jeg har av komponenter som kunne vĂŠrt implementert i systemet i fĂžrste omgang:
-Varmepumpe Mitsubish Keiteki, wifi, og ir
-Varmepumpe Fujitsu ettellerannet, ir,
-Ventilasjonsanlegg Villavent, modbus
-Netatmo inne og utedel
-Broadlink RM PRO
Har ogsÄ
-GarasjeportÄpner, gogogate 2, wifi
-DÞrlÄs Danalock V3
-2x Logitech harmony hub
Â
Kunne tenkt meg et system som er enkelt Ä sette opp da jeg vet at hvis det blir for komplisert sÄ kommer jeg ikke til Ä fÄ tid til Ä satt det opp.
Har sett litt pÄ Homey Pro, er dette noe Ä satse pÄ slik jeg ser for meg?
Â
Hva av sensorer bÞr en gÄ for?
Temp/fukt
DĂžr/vindu
Lysdimmer med mulighet for manuell justering i tillegg til smart.
Â
Tenker det kan vÊre greit Ä fÄ bestil rimelig snart for Ä kunne bestille fra f.eks aliexpress Ä fortsatt slippe unna momsen!
SpÞrsmÄl
SkÄra
Heisann, jeg er ny pÄ denne delen av internettet, kunne tenkt med Ä smartifisere huset mitt noe, mulig at det mange like trÄde her, men fant ikke noe som var akuratt det jeg var pÄ utkikk etter.
Â
Det jeg Þnsker i fÞrste omgang er Ä fÄ en bedre, smartere varme/ventilasjonslÞsning i huset, byttet nylig ut en dum varmepumpe med en nymotes "smart" Mitsibish Kaiteki, men den var ikke sÄ smart alikevel, mÄ justere opp pÄ varme og vifte nÄr det blir kaldere ute.
Har et Villavent ventilasjonsanlegg som jeg kunne tenkt meg at justerte varmegjennvinning og luftmengde automatisk, etter co2 og temp, dette skal ha mulighet for modbus.
Â
Det jeg har av komponenter som kunne vĂŠrt implementert i systemet i fĂžrste omgang:
-Varmepumpe Mitsubish Keiteki, wifi, og ir
-Varmepumpe Fujitsu ettellerannet, ir,
-Ventilasjonsanlegg Villavent, modbus
-Netatmo inne og utedel
-Broadlink RM PRO
Har ogsÄ
-GarasjeportÄpner, gogogate 2, wifi
-DÞrlÄs Danalock V3
-2x Logitech harmony hub
Â
Kunne tenkt meg et system som er enkelt Ä sette opp da jeg vet at hvis det blir for komplisert sÄ kommer jeg ikke til Ä fÄ tid til Ä satt det opp.
Har sett litt pÄ Homey Pro, er dette noe Ä satse pÄ slik jeg ser for meg?
Â
Hva av sensorer bÞr en gÄ for?
Temp/fukt
DĂžr/vindu
Lysdimmer med mulighet for manuell justering i tillegg til smart.
Â
Tenker det kan vÊre greit Ä fÄ bestil rimelig snart for Ä kunne bestille fra f.eks aliexpress Ä fortsatt slippe unna momsen!
Â
Â
Â
Â
9 svar til spÞrsmÄlet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.