Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Gjøre win10 HS3 vennlig


Gjelsvik

Anbefalte innlegg

Har en nyinstallert win10 maskin. Windows update er ikke lenger valgfritt og rebooter maskinen i hytt og pine.

Har funnet en løsning med å deaktivere "BITS" tjeneste og "Windows update" tjenesten.

Fortsatt så er det slik at HS3 kun starter opp og kjører ved en pålogging. Så etter strømbrudd (jada ups..) så må man inn remote mot maskinen og starte opp HS3.

 

Hvordan har dere løst dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Moskus said:

Speaker Client er jo like greit å kjøre på andre klienter... :) 

Men hvorfor ikke bruke den på de enheter som er tilgjengelig. :-D

Brukte den nå til halloween hvor jeg plasserte en høyttaler over inngangsdøra som spilte litt musikk når barna kom ringte på ;-)
(Hvor er mulighet for legge inn video på forumet ? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om vi snakker om hverandre. Speaker Client vil jo kjøre fint på andre klienter, bare ikke på HS3-serveren. :)

 

4 minutter siden, Superzite skrev:

Hvor er mulighet for legge inn video på forumet ?

Bare legg inn youtube-linken eller vimeo-linken, så blir den lagt til. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, Moskus said:

Lurer på om vi snakker om hverandre. Speaker Client vil jo kjøre fint på andre klienter, bare ikke på HS3-serveren. :)

Mulig jeg har lest litt feil. ;-)

Homeseet Speaker og HomeSeer speaker client er kanskje 2 forskjellig ting ?

  • Due to Windows security constraints, the Windows Speaker Client will not run properly when HS3 is launched as a Task Scheduler task. This will only affect users who are using the Windows speaker client for TTS announcements or for voice recognition commands.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Superzite skrev:

Homeseet Speaker og HomeSeer speaker client er kanskje 2 forskjellig ting ?

Neida, det er det samme. Men HS selv er jo ikke entydige.

 

Slik jeg leser det vil Speaker client kjøre fint på andre klienter som før, jeg kan ikke forstå at det skal være et problem. Men du får det ikke til på selve serveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Moskus said:

Neida, det er det samme. Men HS selv er jo ikke entydige.

 

Slik jeg leser det vil Speaker client kjøre fint på andre klienter som før, jeg kan ikke forstå at det skal være et problem. Men du får det ikke til på selve serveren.

Kjørte Spaker client som en egen Task og det funket fint.. For jon00 wifi led må man huske å sette opp i hva for katalog den skal starte opp i.. 

Så nå går alt som task og den kan restarte så mye den vil .. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Superzite skrev:

Så nå går alt som task og den kan restarte så mye den vil .. :-)

Vel... når det begynner å bli mange plugins, og HS3 bruker tid på å avslutte, så kommer nok Windows til å kverke HS3.exe prosessen før HS3 får avsluttet skikkelig. Da kan du risikere en ødelagt HS3-data, så det er fremdeles anbefalt å ta kontroll over Windows Update...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Moskus skrev:

Vel... når det begynner å bli mange plugins, og HS3 bruker tid på å avslutte, så kommer nok Windows til å kverke HS3.exe prosessen før HS3 får avsluttet skikkelig. Da kan du risikere en ødelagt HS3-data, så det er fremdeles anbefalt å ta kontroll over Windows Update...

 

Isj og usj "Windows" ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.