Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Smartlight Nordic season


beach17

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg nytt juletre med lys som har en kontrollboks slik at man kan styre lysene med mobilen. Alt man må gjøre er å koble seg på wifi netverket til kontrollboksen. Noen som vet om det er mulig å legge inn denne smartlight nordic season kontrollboksen inn i HA?

Skjermbilde 2019-11-29 kl. 15.03.40.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Basert på tråden Moskus linket til over så har jeg laget en command_line switch til Home Assistant. Bare å bytte ut Xene med riktig IP-adresse og legge til i configuration.yaml (eller der du eventuelt har andre command_line enheter konfigurert). På eget ansvar selvsagt, jeg er ingen ekspert men det fungerer strålende her :)

 

  - platform: command_line
    switches:
      juletre:
        friendly_name: 'Juletre'
        command_on: 'echo -n -e "\x55\xaa\x01\x07\x01\xff\x01\x03\xff" | nc 192.168.X.X 8899'
        command_off: 'echo -n -e "\x55\xaa\x01\x07\x01\xff\x01\x00\xff" | nc 192.168.X.X 8899'

 

Får riktignok kun kontrollert av-på, men antar du ikke kjører disko i stuen ;) Du kan eventuelt prøve deg litt frem med andre kommandoer. Nest siste ordet er det som velger mode (00=Av, 01=Combi, 02=Fade in-out, 03=På, 04=Blinking), har ikke orket å prøve å finne ut av lysstyrke og hastighet.

 

 

Endret av NiceGuy
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, beach17 skrev:

Etter å ha lagt inn i config, skal enheten komme opp under ¨statuser¨? Finner ikke enheten etter at jeg la inn i config.

 

Du må huske å restarte Home Assistant etter å ha lagt det inn. Da skal den komme opp under statuser, og så er det bare å legge den til i GUI, f.eks som entitetsknapp (med norsk GUI, sikkert Entity Button på engelsk),

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Jeg har prøvd meg på denne jeg også, men får bare feilmelding når jeg prøver å verifisere konfigurasjonen.

image.png.27605041d6744a1532ae3650f4fac3de.png
Noen som ser en naturlig årsak her? Jeg er helt ny på Home Assistant, og forsåvidt YAML - så beklager om jeg spør dumt.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar @stigvi. Jeg prøvde først å flytte innholdet et hakk mot høyre, men det ville seg ikke.

Prøvde meg bare frem, og endte til slutt opp med dette:
image.png.66c778746c17de7c375bf305c28e28a5.png

 

switch:
  - platform: command_line
    switches:
      juletre_lys:     
        command_on: 'echo -n -e "\x55\xaa\x01\x07\x01\xff\x01\x03\xff" | nc 192.168.1.XXX 8899'
        command_off: 'echo -n -e "\x55\xaa\x01\x07\x01\xff\x01\x00\xff" | nc 192.168.1.XXX 8899'


Fjernet "friendly_name" og endret navn til "juletre_lys" i tillegg til å flytte linjene til høyre.
Hvorfor dette fungerer, aner jeg ikke - Men, det fungerer.

image.png.d6c5cff78a66b20d5b64b447b846f43d.png

Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg kan få lyset til å blinke i takt med julemusikken... 

(Kødda)

 

Endret av Tore S
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.