Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Backup av systemene


Slabbedask

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg kjører Homeseer 3 og har lagt til BlBackup for en tid siden, med daglig backup til en skytjeneste, så selve Homeseer er backet opp skulle jeg tro.

 

Men hva med min Raspberry Pi 3B med Raspbee som kjører DeConz og Phoscon? Fant ikke så mye info angående backup, hvordan gjør dere det?

Nå har jeg ikke mye Zigbee men det kommer, så greit å være forbredd på krasjlanding :) 

 

Det samme gjelder min Rasperry Pi 3B med RFXtrx433XL USB-controller for 433 frekvensen? Hvordan gjør dere det der?

Ikke så viktig da jeg har lite, og tror ikke det blir så mange flere enheter heller. Men greit å ha det i orden med backup.

 

Til z-wave har jeg Z-NET Remote Z-Wave Interface fra Homeseer. Hva gjør dere der? Kanskje ikke nødvendig da det vesentlige ligger i Homeseer? Bare å sette opp en ny en og kjøre igang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg tar image-backup av Raspberry Pien med raspbee som jeg har DeConz og Phoscon kjørende på. 

Vil da alt bli ivaretatt ved en totalt ødelagt Pi? Slik at jeg slipper å legge inn alt av zigbee utstyr, ved å legge inn backup image på den nye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Jeg hadde håpet at det var en enklere metode. Jeg har bokser rundt mine som gjør at vanskelig å få ut SD-kortet med bare fingrene. Pinsett eller liten tang må til. Men det er helt klart noe jeg bør vurdere siden endel av SD-kortene ikke fungerer så bra og tvinger meg til å gjenopprettet fra bunn av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.