Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Automatisk oppstart av HS4 ved omstart av Windows 10


Olex

Anbefalte innlegg

Har noen utfordringer med automatisk start av HS4 på ein ny Windows 10 maskin.

Ser at det anbefales «startup delayer», det fungerte dårlig hos meg: installerte programmet og tok omstart. Når eg då logger inn på PC’en blir eg møtt av eit spørsmål fra Win10 (user acount control, UAC) om eg vil starte programmet. Poenget er jo at HS4 skal starte opp uten inngrep fra min side.

Hadde bedre lykke med Windows 10 «task scheduler».
Då startet HS4 opp omstart av PC.
Eineste problemet her er at HS4 starter opp i «skjult modus», du ser ingen spor av HS4 på skrivebordet som du ellers gjør. Vanskelig å stenge ned HS4 ved planlagt omstart, funksjonen «end task» stopper vel HS4 på ein brutal måte, regner med at HS4 må lagre litt «stuff» før den stenger ned?

Hvordan har dere der ute løst dette?
Takk

 

/OM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Guahtdim skrev:

Hvis du kjører Task Scheduler med å merke av for Run only when user is logged on (du må ha automatisk pålogging ved oppstart) så mener jeg at du vil se HS4 programmet.


Mange takk, det ledet meg inn på ein mulig løsning: https://forums.homeseer.com/forum/homeseer-products-services/system-software-controllers/hs3-hs3pro-software/hs3-hs3pro-discussion/99619-windows-10-hs3-automatic-start-from-a-cold-boot

Testet litt forskjellige løsninger rundt dette nå, men den i linken ser ut til å fungere bra.

 

 

3 timer siden, Moskus skrev:

Og sjekk at det kjører som din bruker, ikke "System".

 

Regner med at du her tenker på i task scheduler?

Yepp, kjøre som min bruker/adm.

 

 

Grunnen til at eg ville endre dette, er at eg hadde ein, for meg, nær døden opplevelse i går kveld.

Under ein inkludering, låste HS seg og eg måtte logge in remote for å sjekke.

Når eg så at HS proklamerte at eg ikkje hadde eit Z-wave nettverk, så eg mørkt på heile greia!

Men heldigvis, etter ein omstart var alt på plass.

Eg har ein formeining at mine stadige omstarter av Win10 maskinen og HS kjørende som ein service som ikkje blir avslutta korrekt for kvar omstart, ikkje kan være bra for HS.

Brutal avslutning av prosessen uten lagring av data.

 

 

/OM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt HS3 kjørende i 2 år som en "skjult" service på Windows2016. Til tross for stadig restart av maskinen så har jeg ikke hatt noen problemer. 

 

Men siden jeg skrev dette så kommer jeg sikkert til å være i trøbbel imorgen 😄

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.