Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Log, trigger av event.


Superzite

Anbefalte innlegg

Det kan du ikke. Hvis det er viktig, kan du splitte Eventet opp i flere Eventer. Lag et med Alle actions og Trigger på "This Event is Manually Triggered". Og så splitter du de andre med e forskjellige triggerne, men med én Action: Run another Event. :)

 

Ellers så kan du skru på logging på Devicene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, Moskus said:

Det kan du ikke. Hvis det er viktig, kan du splitte Eventet opp i flere Eventer. Lag et med Alle actions og Trigger på "This Event is Manually Triggered". Og så splitter du de andre med e forskjellige triggerne, men med én Action: Run another Event. :)

 

Ellers så kan du skru på logging på Devicene.

Buuu... Da burde de som programmere legge dette inn, hvordan skal man feilsøke om man må lage en ny event for å prøve å finne feilen. hmmm 

Sette på logging, Dette er en Nexa bevegelse sensor. Hvor gjør jeg dette ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Superzite skrev:

Buuu... Da burde de som programmere legge dette inn, hvordan skal man feilsøke om man må lage en ny event for å prøve å finne feilen. hmmm 

Ser problemstillingen, men slik er det nå. ;)

Det høres jo muligens ut som om det er noe krøll med hvordan eventet er satt opp, hvis du tar et screenshot så kan vi jo se på det! :) 

 

2 timer siden, Superzite skrev:

Sette på logging, Dette er en Nexa bevegelse sensor. Hvor gjør jeg dette ? 

Trykk på Devicen, og så er det en checkbox litt ned på siden. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Moskus said:

Ser problemstillingen, men slik er det nå. ;)

Det høres jo muligens ut som om det er noe krøll med hvordan eventet er satt opp, hvis du tar et screenshot så kan vi jo se på det! :) 

 

Trykk på Devicen, og så er det en checkbox litt ned på siden. :) 

Eventen virker som den skal, siden alt er greit om jeg starter den manuelt, tror det er bevegelse sensoren som ikke er helt som den skal. Mulig jeg bare skal kaste de gamel nexa sensorene og kjøpe noen zwave. 

Device history var til hjelp.. Måtte bare sette sammen litt tider fra HS loggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Superzite skrev:

tror det er bevegelse sensoren som ikke er helt som den skal

Hvis det er en Nexa 433Mhz sensor, så er det stor sannsynlighet for det, dessverre. :(

 

2 timer siden, Superzite skrev:

Eventen virker som den skal, siden alt er greit om jeg starter den manuelt,

Ja, men det er Actions. Hvis triggerne er problemfylte, så er det jo de som er interessante å se på. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Superzite skrev:

Eventen virker som den skal, siden alt er greit om jeg starter den manuelt, tror det er bevegelse sensoren som ikke er helt som den skal. Mulig jeg bare skal kaste de gamel nexa sensorene og kjøpe noen zwave. 

Device history var til hjelp.. Måtte bare sette sammen litt tider fra HS loggen. 

 

Når det gjelder bevegelses sensorer så har jeg MYE bedre erfaring med Proove sin enn Nexa; bedre rekkevidde, fungerer mer stabilt, lengre batteritid, lettere å plassere og er dessuten fysisk mindre.

 

Det aller beste er sikkert å gå for zwave, men det finnes ihvertfall andre brukbare alternativ også..

Endret av Zeta_R
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.