Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homeseer 4 og Zigbee


Slabbedask

Anbefalte innlegg

Dere som kjører eller er kjent med Homeseer 4.

Interfacer (Hardware) som brukes i Homeseer 4, foreksempel Zigbee med Raspberry Pi med Rasbee: Er det det samme utstyr som brukes på HS4 eller er det kommet noe nytt, da jeg forstår at Zigbee er mere intergrert i HS4? 

Er det slik at DeConz og Phoscon er byttet ut med en HS plugin software messig?

 

For Z-wave regner jeg med Z-net er greit.

Endret av Slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt HS4 en måned eller så nå, og har ikke endret noe på Zigbee oppsettet siden HS3. Ubuntu med deConz Det var rett frem, beine veien 🙂

Heller ikke opplevd noen problemer med å legge til eller endre på Zigbee devicer, eller endre på events med Zigbee enheter.

Det har vært forbausende smertefritt egentlig 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Moskus said:

Det er ikke byttet noe ut. Har du deCONZ kan du fint bruke det sammen med JowiHue fremdeles.

JowiHue har kommet med en egen plugin for HS4 ser jeg. Men den gamle versjonen, for HS3, funger like fint i HS4 altså?

 

Det er kanskje bare for fremtidig utvikling av plugin'en til HS4 at han har splittet den ut fra den gamle...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med litt på jowihue seksjonen på homeseer forumet. Han prioriterer hs4 versjonen fremover. 

En del philips hue greier er ikke støttet på hs3 versjonen, og jeg har tolket det slik som at det sannsynligvis ikke blir spesielt prioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.