Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styring av lamper med bryter på ledning


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ikke sikker på om jeg fant rett kategori her, savnet noe som lignet på belysning :)

 

Hvordan styrer dere lamper med bryter på ledningen? Typisk nattbordslamper, vegglamper, stålamper etc? Vi har en haug av disse, og de vil jo ikke la seg styre både på ledningen og sentralt fra Homeseer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... eller gi blaffen i ledningsbryteren (la den bare stå på, gjerne med en gjennomsiktig, usynlig tape over) og bruk plugin-moduler istedenfor. :)

 

Lyset skal jo likevel gå automatisk, som f.eks. skrus av og på med andre lys eller kun etter bevegelse eller tid på døgnet. ;)

Eller så setter man opp trådløse brytere.

 

Jeg og kona har hver vår doble trådløse bryter på hver side, slik at vi begge kan styre begge nattbordslampene. Det er faktisk enda mer praktisk enn det høres ut som. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke unormalt at en dimmer i en liten plastboks blir varm. Jeg har til gode å se dimmere i dette kaliberet som ikke blir varme...

 

Men ja, ikke en løsning jeg ville valgt selv. Eneste fordel at du beholder selve knappens funksjon, men jeg mener at denne funksjonen blir mindre og mindre nødvendig (hvis den er nødvendig i det hele tatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Moskus skrev:

Ikke unormalt at en dimmer i en liten plastboks blir varm. Jeg har til gode å se dimmere i dette kaliberet som ikke blir varme...

 

 

Den har bare bryterfunksjon, ikke dimming. Eneste fordelen er at man kan assosiere en sekundær enhet/gruppe med langt trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/17/2016 at 13:00, Moskus said:

Lyset skal jo likevel gå automatisk, som f.eks. skrus av og på med andre lys eller kun etter bevegelse eller tid på døgnet. ;)

Eller så setter man opp trådløse brytere.

 

Ja det er jo ambisjonen, men i stuen vår har vi 4 slike lamper, og det er veldig varierende bruk på disse.. Avhengig av hvem som er hjemme etc. Det er en åpen stue med flere "plasser" å oppholde seg på, så vanskelig å få det automatisert. Nattbordslampene er jo en god start i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.