Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Plugin for panelovn


ZoRaC

Anbefalte innlegg

Er det noen som har forslag til en plugin-modul jeg kan bruke som "termostat" på en 800w panelovn? Vil gjerne ha effektrapportering, men det viktigste er at den kan "overstyres" (slås av/på) med en knapp på selve modulen.

 

Skal brukes på et kontor og til vanlig stå på lav temp og via HSTouch kan man da aktivere "kontormodus" (3 timer på 5 grader mer f.eks), men det er ønskelig å kunne gjøre det via selv modulen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, både Fibaro og Aeotec sine moduler har fysisk knapp på modul. Som default styrer denne knappen modulen av/på, men dette kan også endres til andre funksjoner. Har ikke satt meg inn i dette,  men avhengig av hvilken kontroller du har ser jeg for meg at det bør det være mulig å få styrt en virtuell termostat eller på annen måte endret settpunkt. Hvis du sjekker dokumentasjonen på modulene fremkommer det hvilke valg du har for knappene funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Nettopp skrev:

Hmm, både Fibaro og Aeotec sine moduler har fysisk knapp på modul. Som default styrer denne knappen modulen av/på, men dette kan også endres til andre funksjoner. Har ikke satt meg inn i dette,  men avhengig av hvilken kontroller du har ser jeg for meg at det bør det være mulig å få styrt en virtuell termostat eller på annen måte endret settpunkt. Hvis du sjekker dokumentasjonen på modulene fremkommer det hvilke valg du har for knappene funksjon.

Så vidt jeg kan se, så brukes knappene på de fleste til include/exclude/reset, men ikke on/off?

 

F.eks:

https://www.tronika.no/no/index.php?controller=attachment&id_attachment=395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ZoRaC skrev:

Så vidt jeg kan se, så brukes knappene på de fleste til include/exclude/reset, men ikke on/off?

De fleste har en knapp som brukes til begge deler. F.eks. at trippel-klikk er include/exclude, mens et trykk gir av og på.

 

7 timer siden, ZoRaC skrev:

Mulig jeg ikke hadde tenkt nok igjennom det - jeg greier vel ikke skille på om den slås på med en event eller direkte på modulen? "Device changes and becomes on" er vel det som skjer i begge tilfeller?

Riktig. Derfor er det enklest hvis dette styres fra HomeSeer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om jeg må revurdere og bare anskaffe en multisensor (temp/motion) og bruke den til å aktivere "kontormodus" ved bevegelse, eller noe sånt.

Evt en Fibaro mikromodul bak en 2-veisbryter hvor S2 kan brukes til å aktivere "kontormodus", men da må jeg uansett ha en temp-sensor i tillegg.

 

Hvilken pluginmodul anbefales sånn generelt da? Gjerne med strømmåling, men ikke noe krav forsåvidt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ZoRaC skrev:

Hvilken pluginmodul anbefales sånn generelt da? Gjerne med strømmåling, men ikke noe krav forsåvidt. :)

Smak og behag. Jeg bruker en del Wall Plug og Aeon Labs sine nye 5gen, men har også noen andre uten at jeg egentlig merker den store forskjellen på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.