Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Erfaring med Philio multisensorer?


Kristian

Anbefalte innlegg

Jeg har en 3-4 silke ja. en er en rebrandet en som ikke bruker helt samme firmware så den ekskluderer jeg fra vurderingen.
 

Er fornøyd med disse sakene, men måtte endre rapporteringsmetode på de ettersom at OpenHAB z-wave binding(som jeg bruker) ikke støttet standard rapportene...

De rapporterer fint og virker som de har grei batteritid.. Den ene måtte jeg bytte batteri på, men det var etter 6 måneder i "testmodus" der den rapporterte hver bevegelse med 5 sek mellomrom, samt at test LED slo seg på ved hver sending av data(motion, temperatur osv).

 

De andre har jeg hatt i drift i 6 måneder uten at batteriene har gitt opp enda. Kan nevnes at OpenHAB ikke får oppdatert batteristatus til annet enn 100%. samme hvor tomme batteriene er. ?

 

Alt i alt. de gjør som de skal og har ikke gitt meg for mye hodebry (i motsetning til Fibaro sine sensorer...)

Bilderesultat for recommend meme

Endret av Lazarus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 1 av 4-1 sensoren og selv om den fortsatt er under testing (ikke bestemt helt hvor den skal plasseres) så er jeg fornøyd med den. En ulempe jeg finner er at temp sensoren viser en del kaldere enn resten av rommet fordi vindusnisje ofte er litt kaldere, i hvert fall i denne tiden av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg har 2 av typen pst02-1b tilknyttet homeseer. Sliter med å få motion å virke. Funka i starten men så ble det stille. Temp og luminace rapporter ok. Har feilsøkt og prøvd denne i domotics uten noe større lykke der. Har hatt denne i full funksjon på Vera uten problemer til jeg migrerte til HomeSeer.
Andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/21/2017 at 22:36, clue9 said:

Jeg har 2 av typen pst02-1b tilknyttet homeseer. Sliter med å få motion å virke. Funka i starten men så ble det stille. Temp og luminace rapporter ok. Har feilsøkt og prøvd denne i domotics uten noe større lykke der. Har hatt denne i full funksjon på Vera uten problemer til jeg migrerte til HomeSeer.
Andre?

 

Har du prøvd å endre parameter 7?

 

Måtte gjøre det for å få min til å virke med motion i Homeseer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Fikk den ene av mine 2 enheter å virke med parameter 5 satt til 4 og parameter 7 satt til 22 i går kveld. (Virker som det er litt lotto å få til dette i Homeseer)

Jeg har satt parameter 7 til 22 jf. tråden du refererer til.

Sliter også med at parameter 5 ikke vil sette 8 (den lagrer da 12) men ellers  akksepterer den 4...?

Med parameter 5 satt til 4 rapporterer den i utgangspunktet i Farenheit, homeseer derimot viser likevel i Celcius av en eller annen grunn..?

 

Så nå er en enhet fullt ok og en enhet uten motion så langt. (tror jeg på disse enhetene har inkludert, ekskludert, reset og inkludert, endret parameter etc minst 40 ganger)

Den som gikk inn med full funksjonalitet ble inkludert secure. (virket ikke som om unsecure heller var veien å gå for funksjon)

Fikk inkludert med Z-wave plugin 3.0.87 i homeseer.

Firmware 1.24 på begge mine PST02-1B.

Bruker Aeotec Z-stick G5 som interface mot Z-wave i homeseer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.