Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Problemer med å inkludere zxt-120


Salvesen

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt problemer med å inkludere denne før? Får opp denne meldingen: 

 


 


Warning: Node 7, EndPoint=-1 Multilevel Sensor Report was not received (B) - the child device will NOT be configured properly.

 

Og alt jeg får frem etter inkludering er batteri status :( Prøvd å eksludere, resette til default og endre listening mode. Ingen hell, noen med erfaring fra samme problem? 

 

EDIT: Fikset seg selv helt plutselig :)

Endret av Salvesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Må si jeg sliter litt med denne, finner ingen koder som passer min AC og må si manualen er noe dårlig forklart. 

 

Noen som har satt opp denne manuelt med hell som vill dele tips og triks ?:)

 

Har prøvd ut i fra denne manualen: https://www.remotec.com.hk/wp-content/uploads/2015/12/ZXT-120-User-Manual_V1.0_20120914.pdf

 

Men ser ikke ut til å få den i learning modus og får ingen respons når jeg sikter kontrollen mot enheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkludering gikk fint, kode for varmepumpe settes etter at inkludering er gjort, eller, ihvertfall gjorde jeg det sånn:

5 enheter:

Temperature - Temp - LaCrosse TX3
Unused 4 - Thermostat - SetPoint
Cooling 1 - Thermostat - SetPoint
Heating 1 - Thermostat - SetPoint
Thermostat Mode    - General - Thermostat Mode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en electrolux pumpe, har prøvd med de kodene jeg finner i listene på nett men uten hell. Jeg er dog usikker på om det faktisk fungerer. Er så lite tilbakemelding fra den synes jeg. Inkluderingen har gått greit, og den viser temp og batteri fint men resten fungerer ikke, uavhengig av hvilke koder jeg legger inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Evelen skrev:

Da enheten bruker IR kan du se om den faktisk sender ut noe med mobilkamera. lyser det rødt så er jo Zwave delen i boks.

 

Se vedlegg 

Klippet 20161206_213053_1.mp4

 

Den har jo en diode som lyser opp når den sender også, men kan jo dobbelt sjekke med mobil. Men det jeg er ute etter er info fra enheten når jeg endrer kodene og når jeg prøver å legge inn manuelt, her er det lite tilbakemelding synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.
I OpenZWave kontrollpanelet kan jeg lese av gjeldende kode ihvertfall:
 

 
"IR code number for built-in code library:"


Forøvrig, manuelt har jeg ikke prøvd, så det skal jeg ikke si noe om.

Endret av Evelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evelen skrev:

Ahh.
I OpenZWave kontrollpanelet kan jeg lese av gjeldende kode ihvertfall:
 

 
"IR code number for built-in code library:"


Forøvrig, manuelt har jeg ikke prøvd, så det skal jeg ikke si noe om.

 

Mulig det kan leses ut en plass, men jeg vet bare ikke hvor ;p 

 

Ser ut som ir delen fungerer iallefall, men får en del feilmeldinger i log'en ser jeg. Bare knot med den her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

Det er nå du fortelle oss hva feilmeldingen er... ;) 

 

Hehe sant nok! Nå har jeg selvfølgelig re satt homeseer og får ikke opp gamle meldinger. I tillegg får jeg selvfølgelig ikke flere feilmeldinger når jeg prøver :P Får prøve på igjen i kveld å se hva som skjer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Moskus skrev:

Min grunnregel er det: Enheter som har mulighet for "fast strøm" SKAL ha fast strøm.

Hva med å bruke "batteribank" som kan brukes til å lade mobiltelefoner - vil det oppfattes som "batteri" eller som "fast strøm"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Moskus skrev:

Min grunnregel er det: Enheter som har mulighet for "fast strøm" SKAL ha fast strøm.

 

Absolutt enig, men jeg vill ha den i taket og da er det begrenset for hvor en kan plassere den om den skal ha fast strøm :)

 

6 minutter siden, Go4IT skrev:

Hva med å bruke "batteribank" som kan brukes til å lade mobiltelefoner - vil det oppfattes som "batteri" eller som "fast strøm"?

 

Enheten oppfatter ingen av delene etter hva jeg har forstått, den settes i to moduser en for batteri og en uten. Har kjørt på batteri på modus med fast strøm, fungerer fint men batteriene tømmes FORT. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Go4IT skrev:

Hva med å bruke "batteribank" som kan brukes til å lade mobiltelefoner - vil det oppfattes som "batteri" eller som "fast strøm"?

Det blir oppfattet av selve noden som fast strøm, og dermed vil inkludere seg i nettverket som en node med fast strøm. Men den batteribanken tømmes nok fortere enn du tror, og dermed har du gjort Z-wave nettverket ditt dårligere (fordi en repeater node ikke lenger kan repetere)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kommet så mye lengre her, men har lagt merke til dette i log'en: 

 


Dec-09 12:37:53 PM	 	Z-Wave	Device: Node 10 Z-Wave Temperature Set to INVALID VALUE

 

Andre som opplever det samme? Stusser på om verdien som vises i oversikten faktisk er reell nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.