Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Assosiasjonstrøbbel z wave bryter og fibaro dimmer


Thlian

Anbefalte innlegg

Disse to vil ikke la seg assosiere, ikke sjans. Jeg kommer ikke på flere muligheter nå på hva jeg skal gjøre for å få det til. Begynner å bli tungvint med dette smarthub greiene. Bruker en hel dag på å legge inn lysstyring på et rom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Thlian skrev:

Disse to vil ikke la seg assosiere, ikke sjans.

Tipper Fibaro Dimmer er lagt til secure, og bryteren er unsecure. Kjent problemstilling. :( 

 

20 timer siden, Thlian skrev:

Begynner å bli tungvint med dette smarthub greiene. Bruker en hel dag på å legge inn lysstyring på et rom

Alt er vanskelig i begynnelsen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Moskus skrev:

Tipper Fibaro Dimmer er lagt til secure, og bryteren er unsecure. Kjent problemstilling. :( 

 

Alt er vanskelig i begynnelsen. :) 

Prøvd det og til slutt med usikker tilslutning på begge. Men akk nei. Godt heatit Z push funka tvert da, uten noe mikk makk. Pussig nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, Garegaupa skrev:

Har du berre prøva å setje opp assosiasjonen via appen, eller har du prøva via Thingsplex òg?

Bare via appen, vet ikke hvordan jeg setter opp i TP. Ikke så mye hjelp å hente for en som starter helt på scratch med TP. Så litt vanskelig å navigere. Jeg har begynt å skjønne litt parameter endring. Men Flow kan jeg bare glemme, stopper seg etter trigger 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, TP er ikkje akkurat sjølvforklårande. Eg skulle gjerne guida deg til kor du kan finne assosiasjonsmenyen innpå der, men eg er ikkje heime akkurat no, så eg får ikkje logga inn. Eg hugsar det heller ikkje i hovudet... 😉

 

Uansett så skulle det ha gått å få til via appen. Eg ville ha kontakta FH per telefon (51 20 44 54) eller E-post ([email protected]) og teke opp saka med dei direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Garegaupa skrev:

Ja, TP er ikkje akkurat sjølvforklårande. Eg skulle gjerne guida deg til kor du kan finne assosiasjonsmenyen innpå der, men eg er ikkje heime akkurat no, så eg får ikkje logga inn. Eg hugsar det heller ikkje i hovudet... 😉

 

Uansett så skulle det ha gått å få til via appen. Eg ville ha kontakta FH per telefon (51 20 44 54) eller E-post ([email protected]) og teke opp saka med dei direkte.

Du må gjerne guide meg når du er hjemme igjen 😉 Ogsp veldig nysgjerrig på å sette opp Flow, men ingen veivisere som viser litt i detalj om viariabler som brukes i hvis for å trigge en scene. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Eg må tilstå at eg gløymde dette noko vekk. Eg er bortreist i dag, men kjem truleg heim i morgon ettermiddag/kveld. Eg skal sjå om eg får logga meg på Thingsplex og laga ein kjapp guide for korleis ein kan lage assosiasjonar på den måten. Eg kan ikkje garantere at det fungerer, men det er gjerne forsøket verdt. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.