Mathias Skrevet 9. april 2021 Skrevet 9. april 2021 Hei  Har endelig tatt meg bryet med Ä flytte zwave-integrasjonen til standard zwave til zwave-js i HA. Meget fornÞyd, spesielt med hastighet og stabilitet som forbedret seg fra bra til veldig bra i mitt nettverk.  Alt fungerte i grunn helt fint og alle enheter ble med over uten veldig mye styr, annet enn en liten gjennomgang pÄ navngivning av entiteter.  Men min Z-TRM2fx termostat fungerer ikke som den skal. Jeg fÄr opp alle entiteter som tidligere inkludert Climate-entiteten, men "Satt temperatur" (Set temperature) vises ikke nÄr jeg gÄr inn termostaten og jeg finner ikke ut av hvordan jeg evt skal kunne fikse det.   Noen her som har vÊrt borti dette og har en lÞsning pÄ det? Siter
henlagt Skrevet 9. april 2021 Skrevet 9. april 2021 (endret) Jeg har ogsÄ migrert mine z-trm2fx over. Har du restartet ZwaveJS og HA etter migreringen?  Hos oss er det problemer med at den viser feil temperatur, samme som har vÊrt problem med z-trm2fx i alle zwave integrasjoner. Den viser rom-sensor (som ikke er tilkoblet) istendefor gulvvensor. Dette har jeg lÞst med Ä bruke Simple Thermostat Card hvor jeg har skjult "current temperature" og valgt hvilken entitet den skal vise manuelt:  entity: climate.vk_treningsrom hide:  temperature: true  state: true sensors:  - entity: sensor.vk_treningsrom_temperature   name: Temp  - entity: sensor.vk_treningsrom_power   name: StrÞm control:  hvac:   cool: false  preset:   none:    name: Comfort type: 'custom:simple-thermostat'  Card'et ser da sÄnn her ut: Endret 9. april 2021 av henlagt Siter
Mathias Skrevet 9. april 2021 Forfatter Skrevet 9. april 2021 36 minutes ago, henlagt said: Jeg har ogsÄ migrert mine z-trm2fx over. Har du restartet ZwaveJS og HA etter migreringen? Ja, har restartet opptil flere ganger  Ingen endring Ä spore... Siter
slippern Skrevet 9. april 2021 Skrevet 9. april 2021 3 minutter siden, Mathias skrev: Ja, har restartet opptil flere ganger  Ingen endring Ă„ spore... PrĂžv Ă„ kjĂžr en re-interview av noden đ Siter
Mathias Skrevet 9. april 2021 Forfatter Skrevet 9. april 2021 44 minutes ago, slippern said: PrĂžv Ă„ kjĂžr en re-interview av noden đ Hvordan gjĂžr jeg det i zwave_js? Siter
Mathias Skrevet 9. april 2021 Forfatter Skrevet 9. april 2021 47 minutes ago, henlagt said: Hvordan ser device info ut? Â Siter
slippern Skrevet 9. april 2021 Skrevet 9. april 2021 Akkurat nÄ, Mathias skrev: Hvordan gjÞr jeg det i zwave_js? Om du bruker zwavejs-mqtt addon, sÄ gÄr inn i zwavejs kontrollpanelet, velger noden, trykker pÄ avansert og velger re-interview. Usikker pÄ om man har kontrollpanelet pÄ den andre zwavejs-addon da.. Siter
henlagt Skrevet 9. april 2021 Skrevet 9. april 2021 Jeg ser du har firmware 3.4, det er ikke nyeste og kan vĂŠre relatert. Det har vĂŠrt endel trĂžbbel med disse og det er anbefalt Ă„ oppgradere de til firmware 3.6 Siter
henlagt Skrevet 9. april 2021 Skrevet 9. april 2021 Om du bruker zwavejs-mqtt addon, sÄ gÄr inn i zwavejs kontrollpanelet, velger noden, trykker pÄ avansert og velger re-interview. Usikker pÄ om man har kontrollpanelet pÄ den andre zwavejs-addon da..Det er dessverre ikke noe mulighet for re-interview i standard zwave js addon. Kommer nok etterhvert. Siter
slippern Skrevet 9. april 2021 Skrevet 9. april 2021 (endret) 8 minutter siden, henlagt skrev: Det er dessverre ikke noe mulighet for re-interview i standard zwave js addon. Kommer nok etterhvert. Det suger jo bokstavelig talt. LĂžsningen da er og installere zwavejs2mqtt addon, og aktivere WS Server i kontrollpanelet, sĂ„ sette opp ZWaveJS intergrasjonen i HA. Da fĂ„r man full kontroll med lik funksjonalitet. đ     OgsĂ„ huke bort denne: Endret 9. april 2021 av slippern 1 Siter
Mathias Skrevet 9. april 2021 Forfatter Skrevet 9. april 2021 33 minutes ago, henlagt said: Jeg ser du har firmware 3.4, det er ikke nyeste og kan vÊre relatert. Det har vÊrt endel trÞbbel med disse og det er anbefalt Ä oppgradere de til firmware 3.6 Hvordan fÄr jeg oppgradert, da? OTA er ikke mulig fra HA sÄ vidt jeg vet. Siter
slippern Skrevet 9. april 2021 Skrevet 9. april 2021 Akkurat nĂ„, Mathias skrev: Hvordan fĂ„r jeg oppgradert, da? OTA er ikke mulig fra HA sĂ„ vidt jeg vet. OTA er mulig med zwavejs2mqtt đ 1 Siter
henlagt Skrevet 9. april 2021 Skrevet 9. april 2021 (endret) 9 minutes ago, slippern said: OTA er mulig med zwavejs2mqtt đ Jepp, jeg tipper det vil vĂŠre raskeste vei til mĂ„l Ä bruke zwavejs2mqtt gui for Ă„ oppdatere. Jeg vil fjernet "MQTT Discovery" som du kan se pĂ„ slippern sitt screenshot over her. Da kan du bruke zwavejs2mqtt kontrollpanelet mot standard zwave js server integrert i HA. Les fra denne og 2 overskrifter ned: https://www.home-assistant.io/integrations/zwave_js/#whats-the-benefit-of-using-z-wave-js-to-mqtt-over-the-official-add-on  @Mathias, jeg har firmware 3.6 liggende om du ikke har den selv. Endret 9. april 2021 av henlagt 1 Siter
Mathias Skrevet 9. april 2021 Forfatter Skrevet 9. april 2021 Supert! MĂ„ prĂžve det.  Mye god hjelp Ă„ fĂ„ her, gitt!  Men nĂ„ er det litt familietid đ 1 Siter
slippern Skrevet 9. april 2021 Skrevet 9. april 2021 14 minutter siden, henlagt skrev: Jepp, jeg tipper det vil vĂŠre raskeste vei til mĂ„l Ä bruke zwavejs2mqtt gui for Ă„ oppdatere. Jeg vil fjernet "MQTT Discovery" som du kan se pĂ„ slippern sitt screenshot over her. Da kan du bruke zwavejs2mqtt kontrollpanelet mot standard zwave js server integrert i HA. Les fra denne og 2 overskrifter ned: https://www.home-assistant.io/integrations/zwave_js/#whats-the-benefit-of-using-z-wave-js-to-mqtt-over-the-official-add-on  @Mathias, jeg har firmware 3.6 liggende om du ikke har den selv.  Kan du publisere den en plass? Har trĂžbbel med en av mine termostater sĂ„ tenkte Ă„ prĂžve Ă„ re-flashe den đ Siter
henlagt Skrevet 9. april 2021 Skrevet 9. april 2021 7 minutes ago, slippern said:  Kan du publisere den en plass? Har trĂžbbel med en av mine termostater sĂ„ tenkte Ă„ prĂžve Ă„ re-flashe den đ Sendte deg en pm. 1 Siter
Mathias Skrevet 9. april 2021 Forfatter Skrevet 9. april 2021 1 hour ago, henlagt said: @Mathias, jeg har firmware 3.6 liggende om du ikke har den selv. Sender du til meg ogsÄ? 1 Siter
Mathias Skrevet 9. april 2021 Forfatter Skrevet 9. april 2021 3 hours ago, slippern said: Det suger jo bokstavelig talt. LĂžsningen da er og installere zwavejs2mqtt addon, og aktivere WS Server i kontrollpanelet, sĂ„ sette opp ZWaveJS intergrasjonen i HA. Da fĂ„r man full kontroll med lik funksjonalitet. đ  Da kastet jeg meg rundt og byttet til MQTT. Gikk relativt kjapt Ă„ vĂŠre pĂ„ plass igjen med alt siden det var nĂŠrmest samme prosedyre som Ă„ bruke den standard-eddon.  Etter kort tid vara alle enheten pĂ„ plass i systemet og da ogsĂ„ med alt som det skal vĂŠre med temostaten   SĂ„ da gidder jeg ikke Ă„ kjĂžre oppdateringen forelĂžpig. Ser ingen grunn til Ă„ risikere noe feil sĂ„ lenge det fungerer som det skal. Har uansett fila liggende klar nÄ   Takk igjen for meget god hjelp @henlagt og @slippern!  GĂžy Ă„ vĂŠre pĂ„ medlem her pĂ„ forumet  1 Siter
slippern Skrevet 9. april 2021 Skrevet 9. april 2021 2 timer siden, Mathias skrev:  Da kastet jeg meg rundt og byttet til MQTT. Gikk relativt kjapt Ä vÊre pÄ plass igjen med alt siden det var nÊrmest samme prosedyre som Ä bruke den standard-eddon.  Etter kort tid vara alle enheten pÄ plass i systemet og da ogsÄ med alt som det skal vÊre med temostaten   SÄ da gidder jeg ikke Ä kjÞre oppdateringen forelÞpig. Ser ingen grunn til Ä risikere noe feil sÄ lenge det fungerer som det skal. Har uansett fila liggende klar nÄ   Takk igjen for meget god hjelp @henlagt og @slippern!  GÞy Ä vÊre pÄ medlem her pÄ forumet   Vil absolutt anbefale deg og oppdatere 3.4 firmwaren har en stygg bug som gjÞr at termostaten rapporterer i vildens sky og spammer ned z-wave nettverket. SÄ ville sjekket debug loggen iallefall og sett hvordan den oppfÞrer seg. 1 Siter
Mathias Skrevet 10. april 2021 Forfatter Skrevet 10. april 2021 8 hours ago, slippern said:  Vil absolutt anbefale deg og oppdatere 3.4 firmwaren har en stygg bug som gjÞr at termostaten rapporterer i vildens sky og spammer ned z-wave nettverket. SÄ ville sjekket debug loggen iallefall og sett hvordan den oppfÞrer seg. Sant nok. ForelÞpig ser jeg ingen unormal aktivitet fra noen av nodene i debug. Termostaten rapporterer riktig temperatur ogsÄ, sÄ det ser egenltlig veldig greit ut. Men sikkert lurt Ä fÞlge med fremover  Siter
Venin Skrevet 9. mai 2021 Skrevet 9. mai 2021 PR er laget som fikser problemet med at den bruker feil temperatur: https://github.com/home-assistant/core/pull/50317  Men oppdateres temperatur og Watt hos dere? Jeg mÄ manuelt gjÞre en zwave_js.refresh_values for Ä oppdatere selv om den er satt til Ä rapportere hvert minutt. Andre som har samme problem her: https://github.com/home-assistant/core/issues/46175 Siter
slippern Skrevet 6. september 2021 Skrevet 6. september 2021 Da PI-en krÊsjet, og z-wave nettverket mitt var et rot + ny funksjonalitet (S2 security) sÄ bestemte jeg meg for og ta jobben med Ä bygge det opp fra scratch.. Men har nÄ denne feilen pÄ begge termostater;  Driver: Thermostat Mode: "mode" must be of type "number", received "undefined".. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.