Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

TSM02 multisensor, 3 temp visninger og ingen bevegelse?


Salvesen

Anbefalte innlegg

Ser ikke ut til at det blir noen bedring i denne. Prøvd å sette den i forskjellige modes men det er bare magnet switch som fungerer greit. Temp og lys oppdateres bare ved oppvåkning og bevegelse finnes jo ikke. Blir å levere alle inn igjen, men vet noen om en tilsvarende sensor som faktisk fungerer i homeseer? trenger egentlig bare temp og magnet som fungerer og oppdateres jevnlig. Lys og bevegelse blir bare ett pluss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Salvesen skrev:

Ser ikke ut til at det blir noen bedring i denne. Prøvd å sette den i forskjellige modes men det er bare magnet switch som fungerer greit. Temp og lys oppdateres bare ved oppvåkning og bevegelse finnes jo ikke. Blir å levere alle inn igjen, men vet noen om en tilsvarende sensor som faktisk fungerer i homeseer? trenger egentlig bare temp og magnet som fungerer og oppdateres jevnlig. Lys og bevegelse blir bare ett pluss :)

Jeg bruker disse i OpenHAB, måtte endre på dip switch og sette de i et spesielt modus for at de skal fungere.

Kan sjekke hva jeg har satt parametre til når jeg er hjemme i kveld.

 

Hvis ikke så fungere Philio sine også utmerket, og syntes å huske at noen her bruker dem på HomeSeer.

https://www.tronika.no/no/search?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=philio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lazarus skrev:

Jeg bruker disse i OpenHAB, måtte endre på dip switch og sette de i et spesielt modus for at de skal fungere.

Kan sjekke hva jeg har satt parametre til når jeg er hjemme i kveld.

 

Hvis ikke så fungere Philio sine også utmerket, og syntes å huske at noen her bruker dem på HomeSeer.

https://www.tronika.no/no/search?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=philio

 

Takker så mye for info! Settinger og parameter mottas med takk, manualen sier så lite at en jobber litt i blinde føler jeg. Har prøvd å sette den i alle moduser uten om test. Alle gir samme resultat:/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Salvesen skrev:

 

Takker så mye for info! Settinger og parameter mottas med takk, manualen sier så lite at en jobber litt i blinde føler jeg. Har prøvd å sette den i alle moduser uten om test. Alle gir samme resultat:/ 

 

Her er parametre.

Parameter.PNG

 

Assosiasjoner

assos.PNG

 

Og se vedlagt PDF.. en litt bedre variant av manual.. den har DIP switch info og på side 5 har den et diagram av hvordan den rapporterer i de forskjellige modusene.

Hvis jeg ikke husker feil så er min satt til Home Automation Mode altså DIP = OFF og ON

 

TSM02_Manual.pdf

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lazarus skrev:

 

Her er parametre.

Parameter.PNG

 

Assosiasjoner

assos.PNG

 

Og se vedlagt PDF.. en litt bedre variant av manual.. den har DIP switch info og på side 5 har den et diagram av hvordan den rapporterer i de forskjellige modusene.

Hvis jeg ikke husker feil så er min satt til Home Automation Mode altså DIP = OFF og ON

 

TSM02_Manual.pdf

Takk! Den manualen ser bedre ut ja! Da får jeg knote litt til før de går tilbake :D

 

Ai ser ut som den kun kan rapportere temp ned til 30 minutters intervaller. Egner seg jo dårlig for regulering da sånn egentlig :/

EDIT: Ser ut som en kan endre dette i parameter 6 ved å aktivere at den rapporterer med 3 farenheit endring. Da kan en kanskje komme i mål med denne alikevel :)

Endret av Salvesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Salvesen skrev:

Ai ser ut som den kun kan rapportere temp ned til 30 minutters intervaller. Egner seg jo dårlig for regulering da sånn egentlig :/

 

Philio sine har litt mer muligheter der. Blant annet rapportering når temp endrer seg med 1 til 127 Fahrenheit avhengig av parameter verdi.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lazarus skrev:

 

Philio sine har litt mer muligheter der. Blant annet rapportering når temp endrer seg med 1 til 127 Fahrenheit avhengig av parameter verdi.

 

 

 

 

Ser faktisk at det er en slik her også, parameter 6 bit 4 rapporterer endring +/-3 farenheit slik jeg ser det og pr 64 sekund over 150 eller noe, men håper ikke å havne så langt opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Salvesen skrev:

 

Ser faktisk at det er en slik her også, parameter 6 bit 4 rapporterer endring +/-3 farenheit slik jeg ser det og pr 64 sekund over 150 eller noe, men håper ikke å havne så langt opp :P

se der. da er det jo bare å få dem til å virke som mangler.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering, har fått liv i tempen. Oppdateres nå med en temp diff. på 1.67 grader. Dette gjøres ved å sette parameter 6 sitt bit 6. Parameter 6 blir da 68 om en ikke vill endre på noe annet. Ser ut til å fungere bra. PIR motion ser det ikke ut til at jeg får liv i, er jeg heldig dukker den kanskje opp når jeg inkluderer de to andre jeg ikke har inkludert enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.12.2016 klokken 21.33, Blodstrupmoen skrev:

Har samme problem med min, men bruker den bare til detektor på en dør, så det har ikke vært ett stort problem.

 

Den fungerer fint som magnet sensor? Har bare testet på temp de siste dagene og det ser ut til å være stabilt nå, men magneten er helt tullete. Registrerer som lukket når magnet nærmer seg men så går den som åpen igjen etter noen sekunder selv om den blir værende. For noen trøblete greier! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Salvesen skrev:

 

Den fungerer fint som magnet sensor? Har bare testet på temp de siste dagene og det ser ut til å være stabilt nå, men magneten er helt tullete. Registrerer som lukket når magnet nærmer seg men så går den som åpen igjen etter noen sekunder selv om den blir værende. For noen trøblete greier! 

Veldig med problemer du har med denne... kan det være relatert til modus(DIP switch) eller assosiasjon? jeg hadde noe rar oppførsel på min før jeg byttet.

 

Du er sikker på at magneten er i nærheten av hakket i siden på sensoren? Den blir ustabil dersom du flytter magneten for langt opp/ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Philio pst02-a heter den vel, 4-1 versjonen. Den fungerte fint i testmodus, men da jeg monterte den med riktig dobbeltsidig teip så sluttet PIR å fungere. Og etter diverse forsøk så ekskluderte jeg den og la til på nytt, men da tuller HomeSeer det til. Så nå rapporterer den kun bevegelse under "home Security", men den går aldri tilbake til no-motion. Kjøpte nylig også dlink sin versjon til halv pris på Kjell, 3-1 med dørsensor, temperatur og lux, men HomeSeer har laget en child device for bevegelse, og den har til og med oppdatert at noe har skjedd en gang i døgnet av en merkelig grunn.
Poenget er at jeg mistenker HS og oppsett av disse tilnærmet like enhetene er et stykke unna 100 %.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lazarus skrev:

Veldig med problemer du har med denne... kan det være relatert til modus(DIP switch) eller assosiasjon? jeg hadde noe rar oppførsel på min før jeg byttet.

 

Du er sikker på at magneten er i nærheten av hakket i siden på sensoren? Den blir ustabil dersom du flytter magneten for langt opp/ned.

 

Kan se ut som den er sykt ustabil om den ikke plasseres helt på rett plass ja! Justerte litt i dag morges og ser nå at den ligger inne. Det er iallefall ny rekord :D Takk for tips! Satser på at jeg kan installere de og slutte å knote med de på en stund nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Løste det seg på en grei måte Salvesen?

 

Har per dags dato bare magnetsensor på dassn nede, og da slår lyset seg på ved "open" og av etter 10 min. Men er en dårlig/treig i magen går 10 min fort :P Så er ute etter noe som den du har. Greit å kunne få utsatt slukkingen av lyset med en PIR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Hr Kotelett skrev:

Løste det seg på en grei måte Salvesen?

 

Har per dags dato bare magnetsensor på dassn nede, og da slår lyset seg på ved "open" og av etter 10 min. Men er en dårlig/treig i magen går 10 min fort :P Så er ute etter noe som den du har. Greit å kunne få utsatt slukkingen av lyset med en PIR.

 

Nei har ikke løst seg særlig bra, nå fungerer de egentlig bare som temp sensorer da magnet switchen ikke er til å stole på. Detter litt inn og ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn. Selv ikke med 5 minutter i mørket på do vil ikke temperaturen stige nok til å forhindre at det slår seg på igjen. :P Har du sett etter alternativer?

 

edit: Ser jeg kan koble på en ekstra "vindu/dør" sensor på magnet kontakten så får løse mitt problem med en manuell override enn så lenge.

Endret av Hr Kotelett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
On 12/21/2016 at 00:12, iceball said:

Jeg har en Philio pst02-a heter den vel, 4-1 versjonen. (...)

Så nå rapporterer den kun bevegelse under "home Security", men den går aldri tilbake til no-motion. (...)

 

Hadde samme problem på min 3-in-1.

Satte parameter 7 til 22 etter tips fra homeseer-forum, og nå fungerer motion under riktig Child Device. 

Har en eldre 3-in-1 hvor dette ikke var noe problem. Den har nok en helt annen firmware som er bedre støttet i HS

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.