Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Androidtablet, bare en dum boks i veggen?


com2

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 androidtableter i veggen som brukes nå kun til å styre div ting i huset, men kunne tenke meg å få litt mer funksjonalitet ut av de. Har noen tanker til funksjonalitet

  • -        Overvåkingskamera, hvilke app er å anbefale til det? Ønsker å kunne velge når den filmer eller ikke, lagring på NAS og i skyen.

  • -        Lading, sende en http-request til automasjonssystem når batteri er under/over en vis prosent, dette kan vel gjøres i Tasker?

  • -        Tale, om mulig å kunne bruke den til talestyring -> "tablet tablet på veggen der, skru på lys" :P 

  • -        Skjermsparer med diverse info rullende over som temperatur, strømforbruk, siste innlegg på hjemmeautomasjon.no, osv. Skjermsparer bare aktiv nå det er registrert bevegelse i rommet hvor den er plassert

Er det noen som har noe av dette eller ideer om hvordan løse og ville dele sin kunnskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kan bruke ImperiHome med HTTP-requests også, samt legge inn kameraer manuelt. Jeg vet ikke så mye om det, dessverre (jeg bruker HStouch, men det er til HomeSeer).

 

Ellers har man Rotini:

 

Og Control Freak ser jo ut som man kan komme ganske langt med:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt info om hva som kan gjøres med ImperiHome (som nevnt over:

 

 

44 minutter siden, com2 skrev:

-        Overvåkingskamera, hvilke app er å anbefale til det? Ønsker å kunne velge når den filmer eller ikke, lagring på NAS og i skyen.

Du kan se live-view i ImperiHome fra et IP-kamera, du kan velge når du skal se det og ikke se det, men du kan ikke velge når det filmer, ihvertfall ikke i utgangspunktet.

Hvis du ønsker å velge når det skal ta opp osv fra ImperiHome så må du ha en server du kan sende kommandoer til eller likende. Jeg vet ikke om noe konkret løsning.

 

44 minutter siden, com2 skrev:

Lading, sende en http-request til automasjonssystem når batteri er under/over en vis prosent, dette kan vel gjøres i Tasker?

Dette kan gjøres via tasker, men du kan om du bruker ImperiHome likegodt bare implementere hjemmeautomasjonssystemet ditt.

 

44 minutter siden, com2 skrev:

Tale, om mulig å kunne bruke den til talestyring -> "tablet tablet på veggen der, skru på lys" :P 

Lille tablet på veggen der, hvem er vakrest i huset her.

Ja, det er mulig på flere måter, men jeg har ikke satt meg inn i det. Om ImperiHome har støtte for det vet jeg dog ikke.

 

44 minutter siden, com2 skrev:

 

 

  • -        Skjermsparer med diverse info rullende over som temperatur, strømforbruk, siste innlegg på hjemmeautomasjon.no, osv. Skjermsparer bare aktiv nå det er registrert bevegelse i rommet hvor den er plassert

Dette kan du fint gjøre med ImperiHome, både vise info, samt kun ha skjerm på når noen er i rommet (bruker kamera for å detektere).

Men noe rullende info får du i utgangspunktet ikke da ImperiHome er rutenettbasert.

 

 

 

 

Kort sagt: ImperiHome kan veldig mye, men man har veldig få valgmuligheter når det gjelder å vise det frem på en fancy måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ImperiHome ser veldig bra ut og mange funksjonaliteter, men sånn jeg forstår det brukes til å styre automasjonssystemet. Det ønsker jeg ikke, da jeg har allerede har styring-funksjonalitet på tableten, som ikke minst frøkna har lært seg. Så jeg ønsker funksjoner på selve android/tableten. Dog så skal jeg ikke se bortifra at jeg bytter GUI snart, da eksempel-bildene på ImperiHome ser mye bedre ut enn det som jeg har nå og mye av det jeg ønsker ligger inne der fra før :)

 

Angående overvåkningskamera, tenkte jeg å bruke front-kamera som er på tableten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, com2 skrev:

-        Overvåkingskamera, hvilke app er å anbefale til det? Ønsker å kunne velge når den filmer eller ikke, lagring på NAS og i skyen.

-        Lading, sende en http-request til automasjonssystem når batteri er under/over en vis prosent, dette kan vel gjøres i Tasker

-        Tale, om mulig å kunne bruke den til talestyring -> "tablet tablet på veggen der, skru på lys" :P 

-        Skjermsparer med diverse info rullende over som temperatur, strømforbruk, siste innlegg på hjemmeautomasjon.no, osv. Skjermsparer bare aktiv nå det er registrert bevegelse i rommet hvor den er plassert

Jeg har flere av disse i bruk i dag,,, skal vi se

  1. Overvåkningskamera. jeg har benyttet meg av IP Webcam Pro og er veldig fornøyd med det! Den har tasker plugin og et HTTP grensesnitt med API, Støtter både front og bak kamera
  2. Tasker kan gjøre dette via HTTP.
  3. Tasker og Autovoice lar deg gjøre dette... Se her.
  4. En Tasker scene vil kunne brukes til å vise info.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.