Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Sensative strip sender ikke status


Fredrick

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte en Sensative strip for å teste her hjemme før jeg eventuelt kjøper meg fler, men jeg får den ikke til å fungere.

 

Jeg får lagt den til uten feilmeldinger, og når jeg flytter den firkantede magneten foran riktig ende "kvitterer" den fint ut med et blink av dioden. Dette sendes ikke/plukkes ikke opp av Homeseer. 

 

Jeg har forsøkt å optimalisere, og det gikk også bra. Da fikk Homeseer status om batteri og tampering, men selve magnetsensoren har aldri sendt status til Homeseer. Jeg har også forsøkt å ha den helt i nærheten av kontroller, og jeg har forsøkt å exclude/include på nytt.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, må disse legges til secure? Den skal være i kjelleren, utenfor rekkevidden til kontroller, men godt innenfor rekkevidde til mange devices. Hvordan blir det da når jeg senere flytter den til kjelleren etter å ha lagt til i nærheten av kontroller?

 

PS. Firmware er versjon 0.5

Endret av Fredrick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkte å fjerne enheten igjen nå for å legge den til som secure. Da fikk jeg følgende feilmeldinger:

 

Screen Shot 2017-01-02 at 22.25.46.png

 

Merk at det er Node 33 som er Sensative strip. Jeg vet ikke hva Node 9 gjør i loopen her? Node 9 i Homeseer:

Screen Shot 2017-01-02 at 22.33.43.png

 

Når jeg adder enheten:

Screen Shot 2017-01-02 at 22.26.26.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutes ago, Moskus said:

Vet du ikke hva node 9 er, så prøv å fjerne den først.

 

Som i at jeg bare velger den og trykker "Delete"? Dette har jeg prøvd, men den dukket visst opp igjen når jeg fjernet/la til Sensative strippen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrick skrev:

 

Som i at jeg bare velger den og trykker "Delete"? Dette har jeg prøvd, men den dukket visst opp igjen når jeg fjernet/la til Sensative strippen

 

... som i at du går inn på devicen, videre til Z-wave-tab'en og trykker på "Remove Bad Node"

removebadnode.png

 

 

Å slette bare devicen sletter ikke noden fra controlleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkte det, den lar seg ikke slette. Merk at dette er med Sensative stripen fortsatt lagt til nettverket. Kan kanskje prøve å fjerne den først, og så slette Node 9, for så å legge dette til igjen.

 

Untitled.png

 

Trenger jeg legge til stripen til som secure, eller kan jeg ta det non-secure?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

 

Slettet Node 9. Strip fungerte fortsatt ikke. Fjernet så Stripen via "Remove Node" under z-wave kontroller. Den gikk fint uten feilmeldinger.

 

La så til Stripen igjen (Nå Node 35), den la seg fint til. Fortsatt samme resultat, ikke noe kontakt med Homeseer når jeg drar firkantet magnet foran. Forsøkte Optimize/Full Optimize, begge går fint uten feilmelding. Da kommer batteristatus og tampering opp, men fremdeles ingenting om magnetkontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.