Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

UZB1 over nettverk


ZoRaC

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Jeg oppdaterte til BETA-versjonen av Z-wave-plugin, ser ut til å fungere igjen nå. :) 

 

Tydeligvis ikke, feilene er borte fra loggen og én gang har magnetsensoren oppdatert i dag, men nå skjer det ikke noe igjen... :( 

Ingen feil å se heller.

 

Sitat
Jan-05 19:28:10   Z-Wave UZB1: ......................................................................
Jan-05 19:28:10   Z-Wave UZB1: .............................. FINISHED ..............................
Jan-05 19:28:10   Z-Wave UZB1: ......................................................................
Jan-05 19:28:10   Z-Wave UZB1 is the SIS for the network.
Jan-05 19:28:10   Z-Wave UZB1 There is a SUC/SIS in the network.
Jan-05 19:28:10   Z-Wave UZB1 Controller is static lib.
Jan-05 19:28:10   Z-Wave UZB1 Controller chip type is ZW050x.
Jan-05 19:28:10   Z-Wave Starting Z-Wave Polling for Network E6AF0F6C...
Jan-05 19:28:10   Z-Wave The interface's security support has been set.
Jan-05 19:28:10   Z-Wave UZB1: Z-Wave PC Controller is Type: Static Controller
Jan-05 19:28:10   Z-Wave UZB1: Z-Wave PC Controller Library Version: Z-Wave 4.05 (ZDK 6.51.6)
Jan-05 19:28:10   Z-Wave UZB1: Found 4 Z-Wave nodes in interface node ID 1 (UZB1)
Jan-05 19:28:10   Z-Wave UZB1: Z-Wave interface node ID: 1, Home ID: E6AF0F6C
Jan-05 19:28:10   Z-Wave UZB1: Z-Wave Serial API version: 5
Jan-05 19:28:10   Z-Wave UZB1: Z-Wave services for the SECURITY COMMAND CLASS were successfully started.
Jan-05 19:28:10   Z-Wave UZB1: Controller firmware version: 5.6
Jan-05 19:28:10   Z-Wave UZB1: Controller Manufacturer: PowerLynx, ID=0x1, Type=0x4
Jan-05 19:28:09   Z-Wave UZB1: Getting node information from controller...
Jan-05 19:28:09   Z-Wave UZB1: ----------------------------------------------------------------------
Jan-05 19:28:09   Z-Wave Initializing Z-Wave interface UZB1 (Z-Wave.me UZB) on /dev/ttyACM0
Jan-05 19:28:09   Z-Wave UZB1: ----------------------------------------------------------------------
Jan-05 19:28:09   Z-Wave UZB1: ======================================================================

 

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ZoRaC skrev:

 

Tydeligvis ikke, feilene er borte fra loggen og én gang har magnetsensoren oppdatert i dag, men nå skjer det ikke noe igjen... :( 

Ingen feil å se heller.

Trekk ut UZB1'en fra maskinen og sett den inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Moskus skrev:

Trekk ut UZB1'en fra maskinen og sett den inn igjen.

 

Det hjalp ikke, men jeg flyttet den fra en USB3 til en USB2-port, da ser det (foreløpig) bedre ut! :)

Det har jo kommet USB3-støtte i ESXi 6.5, så mulig den ikke helt likte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ZoRaC skrev:

Det hjalp ikke, men jeg flyttet den fra en USB3 til en USB2-port, da ser det (foreløpig) bedre ut! :)

Det har jo kommet USB3-støtte i ESXi 6.5, så mulig den ikke helt likte det.

Ah.. ESXi og USB-forwarding har jeg ikke bare gode erfaringer med. Bruker heller USB-over-nettverk-løsninger. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Moskus skrev:

Ah.. ESXi og USB-forwarding har jeg ikke bare gode erfaringer med. Bruker heller USB-over-nettverk-løsninger. :) 

 

Fortsatt ustabilt her...

Hvilken USB-over-nettverk bruker du? Jeg har et par RPi liggende - kan jeg bruke en av dem til å dele UZB1 over nett med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, ZoRaC skrev:

Jeg har et par RPi liggende - kan jeg bruke en av dem til å dele UZB1 over nett med?

Jeg tror det, men jeg kan ikke fortelle deg hvordan.

Jeg har tenkt å gjøre det med RFXtrx'er, men venter på at @iblis skal skrive en guide for det. Med RFXtrx kan du sette inn addressen til Pi'en rett i plugin'en.

 

Jeg bruker noen Belkin USB-over-Network bokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, Moskus said:

Jeg tror det, men jeg kan ikke fortelle deg hvordan.

Jeg har tenkt å gjøre det med RFXtrx'er, men venter på at @iblis skal skrive en guide for det. Med RFXtrx kan du sette inn addressen til Pi'en rett i plugin'en.

 

Jeg bruker noen Belkin USB-over-Network bokser.

Tror jeg testet en aeotec z-stick på en slik Belkin-boks, og det gikk IKKE bra...:)

 

Ellers finnes det diverse guider for å sette opp en RPi til det formålet du nevner, jeg har gjort det og bruker en slik på hytta. Se f.eks. her: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mk1 black limited skrev:

Tror jeg testet en aeotec z-stick på en slik Belkin-boks, og det gikk IKKE bra...:)

Tøys og tull! Jeg har brukt det i mange år, både med Z-stick og med UZB1!

Fungerte helt fint. :) 

 

Der var linken til RFXtrx. Takk! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mk1 black limited skrev:

Ellers finnes det diverse guider for å sette opp en RPi til det formålet du nevner, jeg har gjort det og bruker en slik på hytta. Se f.eks. her: 

 

 

Det ser ut til å fungere! :)

RPi med Minibian og ser2net. UZB1 tilkoblet denne.

Z-wave controller satt opp som "Ethernet Interface". 

 

PS: 

Er det mulig å splitte denne tråden? Ble lite snakk om lys på bad etterhvert... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ZoRaC skrev:

Det ser ut til å fungere! :)

RPi med Minibian og ser2net. UZB1 tilkoblet denne.

Z-wave controller satt opp som "Ethernet Interface". 

Seriøst?! Wow! Det var jo genialt, og veldig kjekt å vite! :D 

 

Noen må skrive en step-by-step guide for meg (og andre!). ;) 

 

16 minutter siden, ZoRaC skrev:

Er det mulig å splitte denne tråden? Ble lite snakk om lys på bad etterhvert... :P 

Done!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Moskus skrev:

Seriøst?! Wow! Det var jo genialt, og veldig kjekt å vite! :D 

 

Noen må skrive en step-by-step guide for meg (og andre!). ;) 

 

Fulgte stort sett guiden som @mk1 black limited lenket til, med noen små tilpasninger. Jeg kan se om jeg får tid til å skrive litt mer detaljert rundt det en dag (når jeg har fått kjørt det stabilt en stund). :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, ZoRaC skrev:

Jeg kan se om jeg får tid til å skrive litt mer detaljert rundt det en dag (når jeg har fått kjørt det stabilt en stund). :) 

Herlig! :) 

Legg det på et nivå under HomeSeer-skolen, så forstår jeg det nok. ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.