ZoRaC Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 (endret) 20 minutter siden, ZoRaC skrev: Jeg oppdaterte til BETA-versjonen av Z-wave-plugin, ser ut til å fungere igjen nå. Tydeligvis ikke, feilene er borte fra loggen og én gang har magnetsensoren oppdatert i dag, men nå skjer det ikke noe igjen... Ingen feil å se heller. Sitat Jan-05 19:28:10 Z-Wave UZB1: ...................................................................... Jan-05 19:28:10 Z-Wave UZB1: .............................. FINISHED .............................. Jan-05 19:28:10 Z-Wave UZB1: ...................................................................... Jan-05 19:28:10 Z-Wave UZB1 is the SIS for the network. Jan-05 19:28:10 Z-Wave UZB1 There is a SUC/SIS in the network. Jan-05 19:28:10 Z-Wave UZB1 Controller is static lib. Jan-05 19:28:10 Z-Wave UZB1 Controller chip type is ZW050x. Jan-05 19:28:10 Z-Wave Starting Z-Wave Polling for Network E6AF0F6C... Jan-05 19:28:10 Z-Wave The interface's security support has been set. Jan-05 19:28:10 Z-Wave UZB1: Z-Wave PC Controller is Type: Static Controller Jan-05 19:28:10 Z-Wave UZB1: Z-Wave PC Controller Library Version: Z-Wave 4.05 (ZDK 6.51.6) Jan-05 19:28:10 Z-Wave UZB1: Found 4 Z-Wave nodes in interface node ID 1 (UZB1) Jan-05 19:28:10 Z-Wave UZB1: Z-Wave interface node ID: 1, Home ID: E6AF0F6C Jan-05 19:28:10 Z-Wave UZB1: Z-Wave Serial API version: 5 Jan-05 19:28:10 Z-Wave UZB1: Z-Wave services for the SECURITY COMMAND CLASS were successfully started. Jan-05 19:28:10 Z-Wave UZB1: Controller firmware version: 5.6 Jan-05 19:28:10 Z-Wave UZB1: Controller Manufacturer: PowerLynx, ID=0x1, Type=0x4 Jan-05 19:28:09 Z-Wave UZB1: Getting node information from controller... Jan-05 19:28:09 Z-Wave UZB1: ---------------------------------------------------------------------- Jan-05 19:28:09 Z-Wave Initializing Z-Wave interface UZB1 (Z-Wave.me UZB) on /dev/ttyACM0 Jan-05 19:28:09 Z-Wave UZB1: ---------------------------------------------------------------------- Jan-05 19:28:09 Z-Wave UZB1: ====================================================================== Endret 5. januar 2017 av ZoRaC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 1 time siden, ZoRaC skrev: Tydeligvis ikke, feilene er borte fra loggen og én gang har magnetsensoren oppdatert i dag, men nå skjer det ikke noe igjen... Ingen feil å se heller. Trekk ut UZB1'en fra maskinen og sett den inn igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 5. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2017 42 minutter siden, Moskus skrev: Trekk ut UZB1'en fra maskinen og sett den inn igjen. Det hjalp ikke, men jeg flyttet den fra en USB3 til en USB2-port, da ser det (foreløpig) bedre ut! Det har jo kommet USB3-støtte i ESXi 6.5, så mulig den ikke helt likte det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 10 timer siden, ZoRaC skrev: Det hjalp ikke, men jeg flyttet den fra en USB3 til en USB2-port, da ser det (foreløpig) bedre ut! Det har jo kommet USB3-støtte i ESXi 6.5, så mulig den ikke helt likte det. Ah.. ESXi og USB-forwarding har jeg ikke bare gode erfaringer med. Bruker heller USB-over-nettverk-løsninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 6. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2017 19 minutter siden, Moskus skrev: Ah.. ESXi og USB-forwarding har jeg ikke bare gode erfaringer med. Bruker heller USB-over-nettverk-løsninger. Fortsatt ustabilt her... Hvilken USB-over-nettverk bruker du? Jeg har et par RPi liggende - kan jeg bruke en av dem til å dele UZB1 over nett med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Et øyeblikk siden, ZoRaC skrev: Jeg har et par RPi liggende - kan jeg bruke en av dem til å dele UZB1 over nett med? Jeg tror det, men jeg kan ikke fortelle deg hvordan. Jeg har tenkt å gjøre det med RFXtrx'er, men venter på at @iblis skal skrive en guide for det. Med RFXtrx kan du sette inn addressen til Pi'en rett i plugin'en. Jeg bruker noen Belkin USB-over-Network bokser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 37 minutes ago, Moskus said: Jeg tror det, men jeg kan ikke fortelle deg hvordan. Jeg har tenkt å gjøre det med RFXtrx'er, men venter på at @iblis skal skrive en guide for det. Med RFXtrx kan du sette inn addressen til Pi'en rett i plugin'en. Jeg bruker noen Belkin USB-over-Network bokser. Tror jeg testet en aeotec z-stick på en slik Belkin-boks, og det gikk IKKE bra...:) Ellers finnes det diverse guider for å sette opp en RPi til det formålet du nevner, jeg har gjort det og bruker en slik på hytta. Se f.eks. her: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 1 time siden, mk1 black limited skrev: Tror jeg testet en aeotec z-stick på en slik Belkin-boks, og det gikk IKKE bra...:) Tøys og tull! Jeg har brukt det i mange år, både med Z-stick og med UZB1! Fungerte helt fint. Der var linken til RFXtrx. Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 54 minutes ago, Moskus said: Tøys og tull! Jeg har brukt det i mange år, både med Z-stick og med UZB1! Fungerte helt fint. Kræsja noe alvorlig på min HS PC når jeg prøvde, men det kan selvfølgelig være lokale forhold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Rart. For meg har det vært kjempestabilt og fint, og mye bedre enn å stole på ESXi sin videresending av USB. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 6. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2017 3 timer siden, mk1 black limited skrev: Ellers finnes det diverse guider for å sette opp en RPi til det formålet du nevner, jeg har gjort det og bruker en slik på hytta. Se f.eks. her: Det ser ut til å fungere! RPi med Minibian og ser2net. UZB1 tilkoblet denne. Z-wave controller satt opp som "Ethernet Interface". PS: Er det mulig å splitte denne tråden? Ble lite snakk om lys på bad etterhvert... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 15 minutter siden, ZoRaC skrev: Det ser ut til å fungere! RPi med Minibian og ser2net. UZB1 tilkoblet denne. Z-wave controller satt opp som "Ethernet Interface". Seriøst?! Wow! Det var jo genialt, og veldig kjekt å vite! Noen må skrive en step-by-step guide for meg (og andre!). 16 minutter siden, ZoRaC skrev: Er det mulig å splitte denne tråden? Ble lite snakk om lys på bad etterhvert... Done! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 6. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2017 14 minutter siden, Moskus skrev: Seriøst?! Wow! Det var jo genialt, og veldig kjekt å vite! Noen må skrive en step-by-step guide for meg (og andre!). Fulgte stort sett guiden som @mk1 black limited lenket til, med noen små tilpasninger. Jeg kan se om jeg får tid til å skrive litt mer detaljert rundt det en dag (når jeg har fått kjørt det stabilt en stund). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Et øyeblikk siden, ZoRaC skrev: Jeg kan se om jeg får tid til å skrive litt mer detaljert rundt det en dag (når jeg har fått kjørt det stabilt en stund). Herlig! Legg det på et nivå under HomeSeer-skolen, så forstår jeg det nok. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.